سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

نظرات حاوی پیام تبلیغی منتشر نمی شود...

سداد

دلم تنگ این بهشت شده ...

فرماندهـ منــــ

...

#کار_تشکیلاتی

حواستان باشد؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود؛ در حالیکه این فکرها ممکن است درست هم باشد، اما آنقدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را بخاطر آن به هم بزند.

بنده عرض کردم اتحاد ملی، خب، اتحاد ملی برای شما دانشجویان بسیجی از همین بسیج خودتان شروع می شود: اتحاد سازمانی و تشکیلاتی.

نگذارید شما را تکه تکه و پاره پاره کنند.

31/02/1386

" "

عشق نـوشتـــ

...

...

یکـ دوست جدید

نام کتاب: ارتش سری روشنفکران

نویسنده: پیام فضلی نژاد

ناشر: کیهان

لینک خریــد:

از اینجا بخرید...

معرفی کتاب:

فضلی نژاد در این کتاب بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می‌پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می‌دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس‌های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت‌الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی‌زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه‌های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره‌های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده است.

در بخشی از همچنین:

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.

پربیننده ترین مطالب

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

هو المصور

مقدمه:

طرف اول: رضوان گریه نمی کرد؛ فرو می ریخت. اشک، زیر پلک های کم خواب و خسته اش، در گودی کبود چشم هایش می نشست. اشک هایش اشک نبودند؛ خنجری بودند که بر درد های تلنبار شده اش فرود می آمدند و روح خسته و سرسختش را خراش می دادند.

طرف دوم: حمید، سنگدلانه و بی رحمانه، پسر پانزده ساله اش را تا سر حد مرگ، زیر مشت و لگد مچاله می کرد. با هر نعره ی حمید، رضوان گریه میشد و قطره قطره و بی صدا فر می ریخت. گریه اش مرور پانزه سال زندگی با رزمنده ی موج گرفته ای بود که زیر چرخ دنده های خرد کننده ی فراموشی، له می شد.

آری! حمید، شوهر و پسر عموی رضوان است که در سال 1367 در فاو شیمیایی و موجی شده.

و اما بعد...

پرسیدم:

«چرا او را ترک نمی کنی؟ مگر نمی گویی هفت سال تمام است که مادرت را به خاطر او ندیده ای؟ آرمان چه گناهی کرده که باید زیر مشت و لگد پدرش له و لورده شود؟»

سکـــوت کرد؛ عمیـــق و طولانی.

رضوان گفت: «می گویند موجی است، دیوانه است، باید ازش دور شد. باید قرص هایش را سر موقع به خوردش داد، باید دست و پایش را به تخت بست، باید با هزار بدبختی هر ما صد هزار تومان هزینه ی دارو و درمانش کرد، باید 250 هزار تومان اجاره خانه داد؛ هزینه ای که با خیاطی کردن توی خانه تهیه می شود.»

اسمش را پرسیدم...

گفت: «اسمم را می خواهی برای چه؟ بنویس زینبِ بلاکش! بنویس یک زن؛ زنی که دلش برای شوهرش می سوزد؛ زنی که نمی خواهد از شوهرش طلاق بگیرد. مگر شوهرش چه گناهی کرده؟ آدم کشته؟ چاقو کشی کرده؟ مواد فروخته؟ بابا جان! رفته جنگ، رفته جبهه، از من و شما دفاع کرده. از من و شما، از ناموس شما.»
گفت: «سه سال تمام ست که می روم فلان اداره و بر می گردم. سه سال است که به عالم و آدم می گویم شوهرم موجی است، شیمیایی است. کو گوش شنوا؟ گفتند برو مدرک بیاور. این هم مدرک. مدرک بالاتر از این که فرمانده ی گردان و فرمانده دسته اش بنویسند و امضا کنند؟ رفتم بیمارستان اهواز دنبال مدارکش، گفتند بی خود نگرد، تمام پرونده ها سوخته. گفتم بنویسید ببرم تهران. گفتند: مسئولیت دارد.»

گفت:

«چقــدر بهش گفتم برو دنبال درصـد مجروحیتت. هی خندید و گفت:

مگر من برای درصـد و سهمیه رفتم جبـهه؟ من برای مردم رفتم...

کدام مردم؟ مدمی که وقتی موج می گیردت، به جای کمک کردن، مسخره ات می کنند؟ مردمی که اصلا یادشان رفته جنـگ چی بود و جبهه کجا بود؟ کدام مردم، مرد؟! مردمی که وقتی می فهمند محتاج هستی و یک زن تنها و جوان، هزارتا پیشنهاد بی شرمانه بهت می دهند؟ می گویند این دیوانه درست بشو نیست، برو ازش جدا شو و بیا...»

گاهی پیش خدا کم می آورم. گاهی از خدا می پرسم، مگر گناه حمید و امثال حمید چیست که اینطور خودشان و خانواه شان در عذاب و عتابند؟ مگر این مرد برای مردم و مملکتش موجی نشده؟ مگر برای وطنش، برای سرزمینش اینطوری نشده؟

وطـن، وطـن، وطـن، وطـن یعنـی بغض زنی که هر شب زیر مشت و لگد شوهـر موجی اش خورد می شود و در برابر وسوسه ی طلاق، بردباری می کند. وطن یعنی التماس های زنی در برابر ساختمان بنیاد شهیـد. وطن یعنی حمید که پرونده ی مجروحیتش در بیمارستان اهواز سوخته است و حالا کسی زیر بار موجی بودنش نمی رود. وطن یعنی تاول های یک وجبی، یعنی خس خس سینه، یعنی خودسوری مجروحان جنـگی در برابر چشم مسئولان، وطن یعنی...
گفتم: «کاری از دست من ساخته نیست رضوان. من فقط می توانم بنویسم، بقیه اش با خدا.»
چیـزی نگفت و فقـط لبخنـد زد.


++ برگرفته از کتاب "زود پرستو شو بیا"؛ که در بخش یار مهربان وب معرفی شده است.

HaFi
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۱۸ موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۶ نظر

 

گفت خدایا:
عزیز ترین بندگانت چه کسانی هستند؟
فرمود: آنان که می توانند تلافی کنند
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
اما به خاطر من، می بخشند....
...........................
پ.ن 1: دو صفت را خدا دوست دارد، و دو صفت را دشمن دارد. دو صفتی را که خدا دوست دارد بخشش است و گذشت و دو صفتی را که خدا دشمن دارد، بد خویی و بخل است.
 
پ. ن 2: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد، بخشنده است و بخشندگی را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد...
 
 
................
 
نهج الفصاحه؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
 
HaFi
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۰۸ موافقین ۵ مخالفین ۰ ۱۷ نظر

اساسا نقش زن در اجتماع چگونه باید باشد که هم زن بتواند بطور درست و صحیح ایفای نقش کند و هم اینکه مورد تایید اسلام باشد و هیچ لطمه ای به شخصیت زن وارد نشود؟

این سوالی بود که به خاطرش چند روزی این مغزم به تکاپو افتاد تا بلاخره شهید استاد مطهری ره جوابم را دادند.

شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی(جلد 2) خود و در اواخر کتاب، که به بررسی نقش زن در تاریخ پرداخته عنوان می کند که برای اینکه زن در تاریخ نقش ایفا بکند سه حالت متصور است:
1.  زن "شیء گرانبها" و بدون نقش
2.  زن "شخص بی بها" و دارای نقش
3.  زن "شخص گرانبها" و دارای نقش

استاد می فرماید: وقتی ما به متن اسلام مراجعه می کنیم اسلام می خواهد نه آن محدودیت باشد که حضور زن منحصر به خانواده و خانه باشد و تنها به طور غیر مستقیم نفش ایفا کند و به عنوان یک شیء مطرح باشد نه شخص؛ و نه می خواهد اختلاط باشد که شخصیت زن به خاطر از بین رفتن حصور و حریم بین او و مرد بی ارزش و بها شود. 

بلکه اسلام نه محدودیت را می خواهد و نه اختلاط را بلکه حریم را می پسندد.

آنچه اسلام برای زن می خواهد شخصیت است و گرانبها بودن که در پرتو همین شخصیت و گرانبها بودن، عفاف در جامعه مستقر شود.
و عفاف به این است که فقط کانون خانواده، صحنه ی بهره برداری و التذاذ باشد. و اسلام اجازه نمی دهد و نمی خواهد صحنه ی اجتماع، صحنه ی بهره برداری و التذاذ باشد. حال چه به صورت نگاه به صورت و اندام زن، چه به صورت لمس کردن بدن زن، چه به صورت استشمام بوی عطر زنانه اش و یا حتی شنیدن صدای پایش اگر به صورت مهیج باشد.
اسلام می گوید: علم، اختیار و اراده، ایمان، عبادت، هنر و خلاقیت زن باید مثل مرد باشد.

"در کل اسلام برای زن شخصیت می خواهد نه ابتذال"
.............
پ.ن 1: یادمان نرود توصیه امام دیروزمان را مبنی بر مطالعه آثار استاد عزیز، شهید مطهری و همیچنین توصیه ی امام امروزمان مبنی بر استفاده وافی و کامل از مطهری زمان را...

پ.ن 2: میلاد مبارک کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه س و هفته کرامت و روز دختر مبارک باشد ان شاء الله.

پ.ن 3:  سعی میکنم در پستی مستقل حفظ حریم را بطور مصداقی بیان کنم.

HaFi
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۲۲ موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۷ نظر

بهترین ها از منظر امام علی علیه السلام

راستگویی بهترین‏ قربتهاست، یعنى بهترین‏ امورى که باعث قرب و منزلت نزد خداى عزّ و جلّ شود.

 

 

توکّل بر خدا بهترین‏ ستونى است، بناى هر چه بر آن گذاشته شود خراب و منهدم نگردد.

 

 

در گذشتن از گناه و تقصیر مردم بهترین‏ احسان است و افضل افراد آن.

 

 

بهترین‏ گفتار قولى است که راست و درست باشد.

بهترین‏ خداوندى خداوندى نفس است یعنى این که کسى مالک نفس خود باشد و مسلّط بر آن، و باز دارد او را از نافرمانى و عصیان.

HaFi
۱۲ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۴۲ موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۹ نظر

سی و پنج سال است که تو را گم کرده ایم؛ و بیش از دوازده هزار و هفتصد و هشتاد روز، از روزی که رفته ای می گذرد...

کاش مردم آزده ی لیبی فراموش نکنند که ما هنوز اسیری در خاکشان داریم!

یادمان نرفته که نهم شهریور سال 57 تو ربوده شدی و تا به امروز، چشمان شیعیان لبنان برای آمدنت به انتظار نشسته اند؛ تا به امروز تمام عاشقانت و تمام آزادگان جهان منتظرند تا باز، تو چشمانشان را پُر نور کنی...

بخش هایی از دست نوشته های شهید چمران درباره ی امام موسی صدر:

به من ایراد می گیرند که چرا این همه از صدر حرف می زنم و حتی می گویند که من عاطفی هستم. در ‏حالی که اینطور نیست. با آنچه من دیده ام و با وجود خود حس کرده ام، در مقایسه با دیگران، حتی یاسر ‏عرفات، و با وجود وارد کردن این همه تهمت های ناجوانمردان به او و این همه فداکاری و ثبات و ایمانِ او ‏به راهش، دریغ است که من سکوت کنم و حرف حق را نزنم، فقط از ترس اینکه ممکن است که کسی مرا ‏عاطفی بنامد. در یک جمله بگویم، در پاکی، فداکاری، ایمان و شخصیت، بین صدر و این مدعیان رهبری که ‏من می شناسم، از آسمان تا زمین فاصله است.‏

امام موسی صدر
HaFi
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۰۵ موافقین ۸ مخالفین ۰ ۲۴ نظر