سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

نظرات حاوی پیام تبلیغی منتشر نمی شود...

سداد

دلم تنگ این بهشت شده ...

فرماندهـ منــــ

...

#کار_تشکیلاتی

حواستان باشد؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود؛ در حالیکه این فکرها ممکن است درست هم باشد، اما آنقدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را بخاطر آن به هم بزند.

بنده عرض کردم اتحاد ملی، خب، اتحاد ملی برای شما دانشجویان بسیجی از همین بسیج خودتان شروع می شود: اتحاد سازمانی و تشکیلاتی.

نگذارید شما را تکه تکه و پاره پاره کنند.

31/02/1386

" "

عشق نـوشتـــ

...

...

یکـ دوست جدید

نام کتاب: ارتش سری روشنفکران

نویسنده: پیام فضلی نژاد

ناشر: کیهان

لینک خریــد:

از اینجا بخرید...

معرفی کتاب:

فضلی نژاد در این کتاب بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می‌پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می‌دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس‌های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت‌الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی‌زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه‌های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره‌های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده است.

در بخشی از همچنین:

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.

پربیننده ترین مطالب

امام شناسی

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۶ ب.ظ

ما هیچ کس مان نمی تواند خداوند را آنگونه که شایسته است توصیف و معرفی کنیم؛ تعجب نکنید!

دلیل این حرف این است که، چیزی که انسان در وصف خداوند توصیف میکند، محصول ادراک انسان است. و درک انسان محدود است و درک محدود قطعاً نمی تواند خدای نامحدود را آنگونه که شایسته ی است، توصیف کند.

و به همین خاطر است که معصومین ما اینگونه نقل کرده اند که هرگاه خداوند را به هر ذکری خواندید، در ادامه خدا را تسبیح کنید و تنها خدا و بندگان مخلص خدا یعنی کسانی که شیطان نمی تواند به آنها قدرت پیدا کند1، قادر به توصیف خداوند هستند.

 

نهج الباغه

 

حال خطبه ی اول نهج البلاغه را می توان از زیباترین و دقیق ترین خطبه های توحیدی دانست.

حضرت امیر ع در این خطبه اصل و اساس و ریشه ی دینداری را خداشناسی و معرفت الله؛ و معیار ارزش انسان های متدین را به مقدار معرفت آنها دانسته اند. و اینگونه بیان داشته اند:

"اَوَّلُ الدِّینِ مَعْرِفَتُهُ، وَ کَمالُ مَعْرِفَتِهِ التَّصْدیقُ بِهِ، وَ کَمالُ التَّصْدیقِ بِهِ تَوْحیدُهُ، وَ کَمالُ تَوْحیدِهِ الاِْخْلاصُ لَهُ، وَ کَمالُ الاِْخْلاصِ لَهُ نَفْىُ الصِّفاتِ عَنْهُ، لِشَهادَةِ کُلِّ صِفَة اَنَّها غَیْرُ الْموْصُوفِ، وَ شَهادَةِ کُلِّ مَوْصُوف اَنَّهُ غَیْرُ الصِّفَةِ. فَمَنْ وَصَفَ اللّهَ سُبْحانَهُ ... "

 

"سرآغاز دین، خداشناسی است؛ و کمال شناخت خدا، باور داشتن او، و کمال باور داشتن خدا، شهادت به یگانگی اوست؛ و کمال توحید(شهادت بر یگانگی خدا)، اخلاص؛ و کمال اخلاص، خدا را از صفات مخلوقات جدا کردن است؛ زیرا هر صفتی نشان می دهد که غیر از موصوف، و هر موصوفی گواهی می دهد که غیر از صفت است2؛ پس کسی که خدا را با صفت مخلوقات تعریف کند او را به چیزی نزدیک کرده، و با نزدیک کردن خدا به چیزی، دو خدا مطرح شده؛ و با طرح شدن دو خدا، اجزایی برای او تصور نموده؛ و با تصور اجزا برای خدا، او را نشناخته ... "

 

حال اگر بنده ای به کمال توحید رسید، منعمی را جز خدا در عالم نمی بیند. همانطور که امام خوبان در خطبه ی 83 اینطور می فرمایند که:

"ستایش خداوندی را سزاست، که به قدرت والا و برتر، و با عطا و بخشش نعمت ها به پدیده ها نزدیک است. اوست بخشنده ی تمام نعمت ها، و دفع کننده تمام بلاها و گرفتاری ها ... "

 

حال به یاد بیاوریم آنچه را که امام امتمان (ره) گفتند که:

"والله از اول عمر تا به حال از هیچ چیز نترسیدم، چون چیزی نبود که بترسم"

امام ما به کمال توحید رسید و این را در عمل نیز ثابت کرد که جز خدا از هیچ حساب نمی برد، چون چیزی را نمی دیدند که شایسته ی حساب بری و ترس باشد. امام تنها تأثیرگذار در عالم وجود را خدا می دانست و به این حقیقت توحید رسیده بود.

 

امام خمینی ره

 

پ.ن 1: اونچه که میخواستم نشد انگار؛ ولی شاید واسه شما شده باشه! پس بفرمایید اگه نشده!

پ.ن 2: کمی به خودمون بیایم! همین...

 


1. در این مورد حرف دارم! إن شاء الله در یک مطلبی مستقل!

2. مثلا  شما رنگ لباس تون سیاه هستش؛ خب اینجا لباس موصوف و سیاه صفت است؛ و این سیاه بودن نشان از این است که غیر از موصوف است، یعنی سیاه بودن ذات لباس نیست! یک امر عارضی است! پس صفت غیر از موصوف و موصوف غیر از صفت است نه عین آن!

نظرات  (۱۴)

۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۱ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
خوبه اونچه ک میخواستید نشد وگرنه من باید یه دو سه دوری دوباره میخوندمش!
بعدشم که بله ان شاءالله بخودمون بیاییم
چقدر جالبه وقتی خودت پیرامون یه موضوع مینویسی و بعد اون روز هرچی مطلب میخونی دوروبر همون موضوع یا تلنگری از اون بابتِ!!

تشکر
عزتتون مستدام

پاسخ:
خب اگه همونی میشد که مد نظر بود، نیاز به دو و سه بار نبود دیگه مطمئنا...

البته شایدم میبود!

جالبـه!
۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۶ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام علیکم

خداقوت

+ رزق ارزشمندی بود برای امروز
پاسخ:
سلام علیکم

ممنون
استفاده کردم. ممنون.
پاسخ:
خواهش میکنم.

۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۲۸ محمد دهداری
سلام
ممنون از اینکه یادداشتهای بنده رو مطالعه فرمودید
اون انگشتری که فرمودید همون حلقه بنده بود که در اصل قرمزه
ولی به خاطر افکتی که روی عکس اعمال شده کمی مایل به بنفش تیره شده
۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۱ محمد دهداری
سبحان الله عن ما یصفون
پاسخ:
واقعا زیبا و بجا...

ممنون
۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۷:۰۶ منور الفکر
منظورتان به شرطی میرسد که مخاطبتان در جریان باشد...
ولی
نوع شروع مطلب بنا به ذائقه های کنونی شاید چندان جذاب نباشد
هرچند بشرط صبوری ربط زیبایی اتفاق می افتد...

قبل وضوح مطلب یاد یه نکته از امام افتادم:
در تفسیر الله اکر فرموده بودن
این خدا بزرگتر است معنی دقیق نیست
الله اکبر در واقع یعنی خدا بزرگتر است از هرچه میتوانید و نمیتوانید تصور کنید(نقل به مضمون)

خدا درجات امام و شهدا رو مقرب تر کنه ایشالا
واقعا وقتی این جمله ساده از امام رو خوندم متوجه این عبارت مکرر در روزمره شدم..این تعریف کجا و اون خدا بزرگتر است کجا-
پاسخ:
یک تعبیر ساده ی خدا بزرگتر است کجا و آن تعبیر عرفانی کجا...
پر از لذت است برای آدمی
یک انرژی ای درش خوابیده که آدمی به فکر وامیداره!


خب ذائقه های تغییر کرده؛ درست! ولی به نظرتون چون تغییر کردن باید مطابق همان ها برایشان نوشت!؟

۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۷ عباس زاده
سلام علیکم مومن
رسیدن به این حقیقت توحید خیلی کار می برد
و اگر برسیم که دیگر ...
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام علیکم

نیازش یک علم حضوری است تمام عیار است فقط...!
۱۴ تیر ۹۴ ، ۰۱:۳۴ هیئت مجازی کتاب
سلام

دعوتید به بهشتی

http://heyateketab.blog.ir/post/243


۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۰۸ عــ ـاکـ ـف ...
کاش امشب ملائک در تقدیرش بنویسند:
"ظهور"....!
.
التمآس دعآ...
پاسخ:
محتاج...
۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۷ منتظر المهدی
۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۹:۴۶ منور الفکر
یقینا منظورم بها به اون تغییرهای کن فیکونی ذائقه ها نیست..بیشتر نوعی انعطاف
پاسخ:
بله؛ ممنون
۱۶ تیر ۹۴ ، ۰۰:۲۱ مــ. مشرقی
ممنون مفید بود.
التماس دعا ها!
پاسخ:

شما نیز دعا بفرمایید...
۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۶ پلڪــــ شیشـہ اے
کافه ای که بالا در موردش صحبت کرده رو پلمپ کردن!!
۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۸ ریحـ ـ ـ ـانـ ـ ـ ـه عشـ ـ ـقـ ـ ـ م

بسیار کلنجار رفت
اول با مرغابی ها بعد با میخ در......
هر کدام میپرسید: چرا؟؟؟
آرام در گوشی می گفت :
دل تنگ فاطمه ام


اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ

dele reyhane mige
پاسخ:

اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">