سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

نظرات حاوی پیام تبلیغی منتشر نمی شود...

سداد

دلم تنگ این بهشت شده ...

فرماندهـ منــــ

...

#کار_تشکیلاتی

حواستان باشد؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود؛ در حالیکه این فکرها ممکن است درست هم باشد، اما آنقدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را بخاطر آن به هم بزند.

بنده عرض کردم اتحاد ملی، خب، اتحاد ملی برای شما دانشجویان بسیجی از همین بسیج خودتان شروع می شود: اتحاد سازمانی و تشکیلاتی.

نگذارید شما را تکه تکه و پاره پاره کنند.

31/02/1386

" "

عشق نـوشتـــ

...

...

یکـ دوست جدید

نام کتاب: ارتش سری روشنفکران

نویسنده: پیام فضلی نژاد

ناشر: کیهان

لینک خریــد:

از اینجا بخرید...

معرفی کتاب:

فضلی نژاد در این کتاب بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می‌پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می‌دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس‌های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت‌الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی‌زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه‌های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره‌های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده است.

در بخشی از همچنین:

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.

پربیننده ترین مطالب

سیاسی یا اعتقادی، مسأله این است!

دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱ ب.ظ

همگی می دانیم که عقاید اسلامی دو بخش مشترک و مختص تشکیل شده است. موارد مشترک مثل توحید، معاد، نبوت و موارد مختصی مثل مسأله ی امامت و ولایت، یا مسأله ی عدالت جمیع صحابه است.

و می دانیم که مقصود از وحدت اسلامی دست برداشتن یا عقب نشینی از عقاید خاصه نیست، بلکه تأکید بر مسائل مشترکه است.

و لذاست که در اصل رسیدن به وحدت، شبهه ای نیست! زیرا ضرورتش برای هر عقل سلیم قابل درک است!

 

ولی بحث در اعتقادی یا سیاسی بودن آن است.

 

به همین جهت برخی بر این باورند که تأکید بر وحدت از سوی بزرگان نظام بخاطر مسائل سیاسی و حکومت داری است؛ و روایاتی هم که در باب وحدت بدست ما رسیده را حمل بر تقیه می کنند و نتیجه می گیرند که وحدت، سیاسی و تاکتیکی است نه اصلی اعتقادی از مبانی دینی!

در حالیکه می توان وحدت اعتقادی در موارد مشترک را با رجوع به آیات و روایات و کلام بزرگان دینی به خوبی استنباط کرد.

 

و همچنین وقتی مسلمانان در اعتقاداتی مثل توحید و معاد و نبوت اشتراک دارند، نمی توان وحدت در این عقاید را تاکتیکی دانست...

زیرا اصطلاح وحدت تاکتیکی در مواجهه با برخی از فرقه ها معنا پیدا می کند. مثلا وقتی ترس از جان و مال و ناموس در میان باشد و با فرقه ای تکفیری مثل داعش یا وهابیت روبرو باشیم! که در اینجا وحدت تاکتیکی معنا پیدا می کند، که فی الواقع هیچ وحدتی در میان نیست! ولی در جایی که دو مذهب همدیگر را مسلمان و موحد می دانند، وحدت تاکتیکی معنا ندارد، زیرا خداوند و قیامت و نبوت و قبله ی هر دو طرف یکی است.

 

پس نتیجه این می شود که وحدت سیاسی یا تاکتیکی، در تقیه ی خوفی است نه تقیه ی مداراتی!

 

همانطور که مرحوم حضرت امام ره و شیخ مفید ره گفته اند که تقیه منحصر به موارد خوف و ترس نیست؛ بلکه تقیه گاهی به جهت اصلاح است که شامیل تقیه ی مدراتی می گردد.

 

در بسیاری از روایات صحیح السند رسیده از ائمه ی اطهار علیهم السلام نیز بسیار امر به وحدت شده، حتی در جاهایی که هیچ خوف و ضرری هم در میان نیست.

مثل روایتی که از امام صادق علیه السلام نقل شده است؛ که حضرت می فرمایند:

"برای ما مایه ی زینت باشید و نه مایه ی عیب و ننگ ... در میان عشایر آنها نماز بخوانید و از بیمارانشان عیادت کنید و بر جنازه ی آنها حاضر شود ... که نزد خداوند بهترین عبادت است."

که دلالت این روایت بر تقیه ی مداراتی واضح است. زیرا در این موارد ترس ضرر به جان و مال و ناموس وجود ندارد.

 

آیت الله خویی ره نیز در مورد این روایت می فرمایند: "حکمت تشریع شرکت در نماز جماعت و... مبتنی بر ترس از ضرر نیست. بلکه برای رعایت مصلحت نوعیه و اتحاد کلام مسلمین و برای مؤدب شدن به اخلاق نیکو بوده تا با این رفتار، شیعه با اوصاف زیبا و دور از تعصب و عناد و لجاجت شناخته شود، تا گفته شود خدا رحمت کند جعفر را که اصحاب خوبی تربیت کرده."

 

پس نتیجه این می شود که شیعه و اهل سنت در بسیاری از عقاید همچون توحید و معاد و نبوت، وحدت دارند و وحدت در این موارد، ربطی به مباحث سیاسی ندارد.

و نمی توان به صرف اختلاف تفسیر در اصول اساسی اعتقادی، بر اختلاف و عدم وحدت حکم کرد! زیرا وحدت بر اساس خودِ اصول اعتقادی است نه تفسیر آنها و اگر ملاک وحدت تفسیر هر مذهب از اصول اعتقادی بود، در خود مذاهب نیز بین علما آن مذهب اختلاف در تفسیر وجود دارد.

 

رهبر معظم انقلاب نیز وحدت را یک اصل اسلامی می شمرند و می فرمایند:

"امروز وحدت برای شما هم تاکتیک است و استراتژی و هم یک اصل اسلامی و همیشه برای شما لازم است. امروز اگر بخواهید به قضایا خیلی سیاسی نگاه کنید، وحدت برای شما لازم است. البته نباید به وحدت به چشم تاکتیک نگاه کرد؛ وحدت یک اصل اسلامی است؛ و اعتصموا بحبل الله جمیعا"

 

پ.ن: اولا آغاز هفته ی وحدت و میلاد نبی مکرم ص و امام جعفر صادق ع را تبریک عرض میکنم؛ و دوما از تمام دوستانی که در این مدت غیبت صغری از ما سراغ گرفتند و سر زدند تشکر میکنم! لااقل یک نفر از ما یه سراغی میگرفت محض رضای خدا...

حالا لیاقت شهادت نداریم؛ یه موقع مرده بودیم، می اومدید این لونه کوچولوی ما رو بین وراث تقسیم میکردید!

عجبـــــــــــــا...

نظرات  (۳)

۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۱:۲۰ پاک باخته
عالی بود....
۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۳:۲۴ ...:: بخاری ::...
سلام.
بازگشت تون به فال نیک.
ما سر می زدیم ولی چیزی نمی گفتیم.
پاسخ:
سلام علیکم
 
منت میگذاشتید...
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

ما سر می زدیم منتهی صاحب خونه نبود صفا نداشت ما هم الفرار(لبخند)

عرض کنم که مطلب بجایی بود...احسنت...
حالا وحدت شیعه و سنی که جای خود داره...ما در خیلی از موارد با مسیحیان هم وحدت داریم...صرف خدا پرستی...
حالا این بندگان خدا که پیامبرشون هم با ما یکیه...حتی ائمه معصوم علیهم السلام را هم دوست دارند...چه بسیار مطالبی که در کتب اهل سنت هست راجع به بزرگ بودن مقام ائمه...
مثلا یکی از بزرگان اهل تسنن نوشته بود-نقل به مضمون- که در بزرگی مقام اهل بیت پیامبر همین بس که اگه در تشهد نماز بر اونها صلوات نفرستی نمازت باطله...

ما نباید بذاریم اختلافات کوچیک وحدت اسلامی را نابود کنه...نابودی وحدت مسلمین، یعنی راه باز کردن برای نفوذ دشمن...یعنی نابودی همه اسلام...


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">