سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

نظرات حاوی پیام تبلیغی منتشر نمی شود...

سداد

دلم تنگ این بهشت شده ...

فرماندهـ منــــ

...

#کار_تشکیلاتی

حواستان باشد؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود؛ در حالیکه این فکرها ممکن است درست هم باشد، اما آنقدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را بخاطر آن به هم بزند.

بنده عرض کردم اتحاد ملی، خب، اتحاد ملی برای شما دانشجویان بسیجی از همین بسیج خودتان شروع می شود: اتحاد سازمانی و تشکیلاتی.

نگذارید شما را تکه تکه و پاره پاره کنند.

31/02/1386

" "

عشق نـوشتـــ

...

...

یکـ دوست جدید

نام کتاب: ارتش سری روشنفکران

نویسنده: پیام فضلی نژاد

ناشر: کیهان

لینک خریــد:

از اینجا بخرید...

معرفی کتاب:

فضلی نژاد در این کتاب بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می‌پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می‌دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس‌های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت‌الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی‌زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه‌های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره‌های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده است.

در بخشی از همچنین:

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.

پربیننده ترین مطالب

کدام امام...

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ

الحمدلله رب العالمین

و خدا را بی نهایب بار شکر و سپاس

که چند باری توفیق شده و حضوراً

حالا با فاصله های مختلف

محضر آقا و مولا و مقتدا و نائب امام زمانم عج را درک کنم.

 

ولی...

 

ولی هیچ وقت این توفیق را نداشتم که حضوراً و از نزدیک

محضر حضرت روح الله

را درک کنم.

 

هر چه دیدم عکس بوده و فیلم

هر چه خواندم یاد بوده و خاطره و زندگی نامه و سخنرانی

و صد البته که همه ی آنچه خوانده و شنیده و دیده ام

همگی حکایت از امام و رهبری داشته

که در دینداری و اخلاق و عرفان و فلسفه و تفسیر و سیاست داخلی و خارجی و اداره ی جامعه و انقلاب تازه متولد شده و شجاعت و قاطعیت و استقامت بهترین بوده

 

و لبّ کلام روح الله من معصوم نبود، اما رشحه ای بوده از آن چشمه ی فیاض الهی...

 

همه معترف بوده و هستند...

 

و این امام بود که برای ما شد یک نقشه ی راه...

 

نقشه ی راهی که خلف صالحش اینطور بیانش می کند:

 

" ما نقشه‌ی راه داریم. نقشه‌ی راه ما چیست؟ نقشه‌ی راه ما همان اصول امام بزرگوار ما است؛ آن اصولی که با تکیه‌ی بر آن توانست آن ملت عقب‌افتاده‌ی سرافکنده را تبدیل کند به این ملت پیشرو و سرافراز. "

 

" ما مفید نمیدانیم که به اسم امام تمسک کنیم، اما اصول امام را به فراموشی بسپریم؛ این غلط است. اسم امام و یاد امام به‌تنهائی کافی نیست؛ امام با اصولش، با مبانی‌اش، با نقشه‌ی راهش برای ملت ایران یک موجود جاودانه است. "

 

" در سیاست داخلی، اصول امام عبارت است از تکیه به رأی مردم؛ تأمین اتحاد و یکپارچگی ملت؛ مردمی بودن و غیر اشرافی بودن حکمرانان و زمامداران؛ دلبسته بودن مسئولان به مصالح ملت؛ کار و تلاش همگانی برای پیشرفت کشور. "

 

" در سیاست خارجی، اصول امام عبارت است از ایستادگی در مقابل سیاستهای مداخله‌گر و سلطه‌طلب؛ برادری با ملتهای مسلمان؛ ارتباط برابر با همه‌ی کشورها، بجز کشورهائی که تیغ را بر روی ملت ایران کشیده‌اند و دشمنی میکنند؛ مبارزه‌ی با صهیونیسم؛ مبارزه برای آزادی کشور فلسطین؛ کمک به مظلومین عالم و ایستادگی در برابر ظالمان. "

 

" در عرصه‌ی فرهنگ، اصول امام عبارت است از نفی فرهنگ اباحه‌گری غربی؛ نفی جمود و تحجر و نفی ریاکاری در تمسک به دین؛ دفاع قاطع از اخلاق و احکام اسلام؛ مبارزه با ترویج فحشا و فساد در جامعه. "

 

" در اقتصاد، اصول امام تکیه‌ی به اقتصاد ملی است؛ تکیه‌ی به خودکفائی است؛ عدالت اقتصادی در تولید و توزیع است؛ دفاع از طبقات محروم است؛ مقابله‌ی با فرهنگ سرمایه‌داری و احترام به مالکیت است - اینها در کنار هم - امام فرهنگ ظالمانه‌ی سرمایه‌داری را رد میکند، اما احترام به مالکیت، احترام به سرمایه، احترام به کار را مورد تأکید قرار میدهد؛ همچنین هضم نشدن در اقتصاد جهانی؛ استقلال در اقتصاد ملی؛ اینها اصول امام در زمینه‌ی اقتصاد است. "

 

امام منهای خط امام، آن امامی نیست که ملت ایران به نفس او، به هدایت او جانشان را کف دست گرفتند، فرزندانشان را به کام مرگ فرستادند، از جان و مالشان دریغ نکردند و بزرگترین حرکت قرن معاصر را در این نقطه‌ی عالم به وجود آوردند. "

 

امام منهای خط امام، امام بی‌هویت است. "

 

خب، خط امام اجزائی دارد. "

 

اولین و اصلی‌ترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله‌ی اسلام ناب محمدی است؛ یعنی اسلام ظلم‌ستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان. در مقابل این اسلام، امام اصطلاح «اسلام آمریکائی» را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. اسلام آمریکائی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه‌ی اینها میسازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: اسلام آمریکائی. "

 

پروردگارا! همه‌ی ما را در راه خدا، در راه ائمّه‌ی هدی‌، در راه امام بزرگوارمان زنده بدار و در همین راه بمیران. "

 

پ.ن: راه امام بزرگوار ما کدام راه است!؟ آن راه که خلف صالح ایشان بیان می کنند و ترسیم می کنند؟ یا آن راه که برخی از بازماندگان ناصالح و نادوستان ایشان در حال ترسیم آن هستند!؟ (قسمت پایانی پی نوشت حذف شد!)

 


به مناسبت رحلت پدربزرگمان...

 

++ چه کنیم دیگه؛ حضرت آقا هم توی سخنرانی شون توی حرم حرف های ما رو زدن دیگه!!

نظرات  (۸)


جماران امام را می توان حس کرد. 





حالا واقعا" نتیجه ی درست چیه!؟

از هر طرف نگاه بشه هم مزایایی داره هم معایبی 



پاسخ:

به نتیجه ی درستی رسیدین به ما هم بگین....

۱۴ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۹ منور الفکر
کاری به دیوارهای آجری و ایرانیت های آبی زشت و ضایع اطراف ضریح ندارم که تا دوسال پیش حالمو میگرفت و حسابی دعا میکردیم به جان جناب مصطفوی!
ولی
کی میتونه انکار کنه پشت اون ضریح ساده و خاص و عزیزو چندقدمی اون قبر نازنین سبز پوش زلال انگار امام رو میدیدی که نشسته و لبخند میزنه و دستش دراز میکنه تا بکشه روی سر بی سامانت
حالا
ماتم گرفتم پامو بزارم تو این کاخ عباسی! پشت شبکه های اون ضریح! روبروی اون سنگ مرمر سربه فلک گذاشته مکروح! اماممو کجا پیدا کنم؟
سرمو به کدوم دیوار بکوبم اصلا؟
خدا بگم چیکارتون کنه که به این یه قبرو ضریح و دل بی پناه مام رحم نکردین-
پاسخ:

..........

۲۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۶ هیئت مجازی کتاب
سلام

دعوتید به چراغ روشن و  رقص در آتش

http://heyateketab.blog.ir/post/213

http://heyateketab.blog.ir/post/217
۲۲ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۱ رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»
سلام
وبلاگ زیبایی دارید.خوشحال میشم سر بزنید و اگه خواستید تبادل لینک کنیم.
۲۴ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۲ هیئت مجازی کتاب
سلام

دعوتید به پسران دوزخ؛ فرزندان قابیل

http://heyateketab.blog.ir/post/218

۲۷ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۴ هیئت مجازی کتاب
سلام

دقیقا چهار روز دیگر ؛ سی و یکم خرداد ماه

مردی از جنسِ عشق ؛ علم ؛ غیرت ؛ صبر و شهادت 

زمزمه کرد : « خدا رستمی را دوست داشت و برد و اگر ما را هم دوست داشته باشد، می‌‏برد » 

به بهانه ی قرار گرفتن در آستانه ی شهادتش 

دعوتید به مرگ از من فرار می کند

http://heyateketab.blog.ir/post/94
کسانی که دم از نام امام راحل می‌زنند اما با اصول امام، کاری ندارند خطرشان به مراتب بیش از کسانی است که شمشیر را از رو بسته‌اند و به صراحت با ایشان دشمنی می‌کنند؛ چرا که تکلیف همه با گروه اخیر، مشخص است و اصلا تردیدی در چگونگی برخورد با آنها وجود ندارد. اما گروهی که از امام، فقط به نام او اکتفا می‌کنند و در عمل، با اندیشه‌های او مخالفت می‌کنند بسیار خطرناک هستند؛ چون خطر آنان پنهان و ناآشکار است و تشخیص این خطر برای همه، میسر نیست.
پاسخ:
دقیقاً...

همان منافق دیگر...

سلام علیکم مومن
داره درهای رحمت الهی بیش از پیش باز میشه و وارد شهر الله و ماه میهمانی خدا میشیم کم کم
لطفا بنده و مجموعه نویسنده های وبلاگ فانوس جزیره را از دعای خیرتان در شهر الله و ماه میهمانی خدا بی نصیب نگذارید
ملتمس دعای خیرتان هستیم
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام علیکم...

حقیر هم محتاج دعاهای زیبای شما هستم و التماس دعا دارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">