سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

نظرات حاوی پیام تبلیغی منتشر نمی شود...

سداد

دلم تنگ این بهشت شده ...

فرماندهـ منــــ

...

#کار_تشکیلاتی

حواستان باشد؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود؛ در حالیکه این فکرها ممکن است درست هم باشد، اما آنقدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را بخاطر آن به هم بزند.

بنده عرض کردم اتحاد ملی، خب، اتحاد ملی برای شما دانشجویان بسیجی از همین بسیج خودتان شروع می شود: اتحاد سازمانی و تشکیلاتی.

نگذارید شما را تکه تکه و پاره پاره کنند.

31/02/1386

" "

عشق نـوشتـــ

...

...

یکـ دوست جدید

نام کتاب: ارتش سری روشنفکران

نویسنده: پیام فضلی نژاد

ناشر: کیهان

لینک خریــد:

از اینجا بخرید...

معرفی کتاب:

فضلی نژاد در این کتاب بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می‌پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می‌دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس‌های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت‌الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی‌زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه‌های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره‌های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده است.

در بخشی از همچنین:

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.

پربیننده ترین مطالب

بی عرضگی مردانه!

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷ ق.ظ

هو النور...

 

طرف کلی جار و جنجال به پا کرده که چی!؟

که اربعین و پیاده روی اربعین جای زن جماعت نیست!

چه معنی میدهد که توی این شلوغ بازار زن جماعت بلند شود برود پیاده روی کربلا!

مگر کل سال را خدا ازشون گرفته!

 

 

بهش میگم میدونید این حرفی که میزنید که زیارت اربعین کربلا جای زن جماعت نیست، داری غیر مستقیم توهین میکنید به امام حسین و امام حسن عسکری علیهما سلام و بالاتر از اون به خداوند متعال!

چشماش را بزرگ میکند و خیره خیره مثل طلب کارها نگاهش را می اندازد در چشمان من!

میپرسم شما عقلت بیشتر میکشه یا امام حسین ع!؟

شما عقلت بیشتر متوجه میشه یا امام حسن عسگری ع!؟

شما عاقل تری یا خدا که میگویند رئیس العقلاست!؟

 

اگر اربعین جای زن جماعت نیست چون ازدحام جمعیت زیاد است! پس چطور امام حسین ع حاضر شدند زن و بچه ها و خواهر بزرگوار خودشان را به کربلا بیاورند!؟ آن بین آن همه حرامی!

این ازدحام جمعیت بدتر است یا آن حرامی ها که خودت شنیده شنیده ای چه جسارت ها که نکرده اند!

این مسلمانان و عاشقان ثارالله که خیلی هم از تو غیرتی تر هستند را مقایسه می کنی با یه مشت بی غیرتِ حرامی!؟

 

ببینم اگر این ازدحام جمعیت مانع است از رفتن زنان است، لابد امام حسن عسکری ع وقتی داشتند نشانه های مؤمن را می شمردند، علم نداشتند که روزی می آید و اینچنین سیل خروشان جمعیت سرازیر می شود به سمت کربلا! به همین خاطر شرط نکردند که زیارت اربعین جای زنان نیست! و فقط مردان باید بروند زیارت!

 

اربعین

 

مگر خداوند حج را بر زنان و مردان واجب نکرده است!؟ پس لابد خداوند هم علم نداشته اند که روزگاری فراخواهد رسید که این چنین جمعیتی در ایام حج رهسپار مکه و خانه خدا می شوند، و در هنگام طواف کعبه اختلاط زن و مرد پیش می آید! برای همین واسه این حکم قید و شرطی نیاوردند که زنان نباید عازم حج شوند که در سیل جمعیت در طواف و دیگر اعمال حج گیر نکنند...!

 

حج

 

نخیر دوست من! هر چیزی راهی دارد؛ اگر تو بی عرضه ای و توان محافظت از همسر و دختر یا خواهرت را نداری، اینگونه بهانه گیری نکن!

یه کلام بگو، من میخواهم تنها باشم، میخواهم آزاد باشم!

بگو من بی عرضه ام، بگو عرضه ندارم از محارمم در برابر سیل جمعیت محافظت کنم!

بگو من یک خودخواهم...!

 

پ.ن: گاهی آدم با تمام وجود حرصش میگیره از بعضی اظهار نظرات خودخوانه... (بگذریم!)

 

والسلام

نظرات  (۲۱)

خوشمان آمد...!!

+زیارتتون قبول..
پاسخ:

قبول حق إن شاء الله...
برادر من ، حالا چرا شما داری حرص می خوری؟
پاسخ:
برادر من وقتی برخی نظرات شخصی خودشون رو می بندند به اسلام

باید هم حرص خورد!

اگر حرص نخوریم مشکل داریم نه اینکه حرص بخوریم!

زیاد توصیه نمی‌شود آقایان خانواده‌ها را برای پیاده‌روی اربعین بیاورند. حضور خانم‌ها در پیاده‌روی اربعین در اولویت نیست؛ ازدحام هست، اذیت می‌شوند. مگر اینکه به شدت بتوانند مراقبت کنند. ولی هر چه بیشتر این سفر اربعین بتواند با حضور بیشتر مردان باشد بهتر است، اگر چه خانم‌ها هم دل دارند و احساس وظیفه می‌کنند و حضورشان هم خیلی از اوقات مفید است...
پاسخ:

در خود مطلب هم قید شده است که در ایام حج هم ازدحام هست! پس چرا خداوند حج را بر زن و مرد واجب کرده است!؟ مگر در ایام حج زنان اذیت نمی شوند!؟

و این مورد هم در مطلب قید شده که این که چگونه از زن همچون دُرِّ در صدف محافظت شود، بسته با عرضه ی مردش است!

سلام قبول باشه برادر

اول بگم که با حرفت موافقم اما این رو هم باید در کنارش بگم که این قضیه یک روی دیگه هم داره و اون مزاحمت و اذیتی هست که خانم ها برای دیگران اعم از خودشون و آقایون درست می کنند.
حالا من چندان به فضای اونجا یا حج آشنا نیستم منتها همین جا مشهد به اندازه ای دیدم و خودم اذیت شدم از بعضی رفتارها که بگم این طرف قضیه مهم تر از اون طرفش هست! البته حکم عمومی نمیدم چون خودم الی ماشاءالله خانم هایی رو هم دیدم که واقعا بیشتر از یک مرد مراعات فضاهای عمومی رو می کنند. مسئله حجاب و ... هم مطرح نیست. اگرچه که جنبه ی حجاب هم اینجا خیلی مطرحه! یعنی من یک صحنه هایی رو تو حرم دیدم که بیرون از حرم تا به حال ندیدم!! اما چندان موضوع صحبتم نیست.
بیشتر مسئله نوع حضور و برخورد در مکان های شلوغ و پر ازدحام هست. به عنوان نمونه تو پیاده روهای اطراف حرم یا تو خود حرم زیاد پیش اومده پشت سر خانم هایی گیر کنم که تو اون شلوغی با بیخیالی کامل انگار دارن تو پارک قدم میزنن و انگار یک نفر فقط تو عالم هست و اهمیت داره و فقط یک نفر هست که باید تو پیاده رو راه بره و اون هم خودشون هستن!، کل عرض پیاده رو رو در کنار هم گرفتن و با هم میگن و میخندن و گه گاهی میزنن رو ترمز به هوای فلان مغازه و فلان چیزی که نظرشون رو جلب کرده و اصلا توجهی نمی کنند که یک عده پشت سرشون گیر کردن و میخوان رد بشن و در نهایت مجبور میشی با یاالله گفتن و ببخشید و ... بهشون تذکر بدی تا متوجه بشن. یا مثلا جاهایی که تو حرم زنانه و مردانه میکنند و خانم ها اصلا اهمیتی نمیدن و فقط موقع نمازها به زور خادم ها رعایت می کنند و ... . از این مثال ها و نمونه ها خیلی زیاده ولی در یک کلام این خودخواهی درونی خانم ها تو این فضاها خیلی برای دیگران مشکلات و اذیت ها ایجاد میکنه.
پاسخ:
سلام
قبول حق برادر...
اول که کلی خندیدم...
صحبت ها درد مشترک بود! :)
حضورشون خوب است، به شرطی که خودخواهی بازی در نیاورند!
همینطور برخی مردان!

فکر میکنم کامنت آقای "عماد" صحبتای استاد پناهیان باشه که در سایت بیان معنوی هست.
حضورشون در اولویت نیست. اما اگه مراقبت بشه مانعی نداره :)
پاسخ:
بله؛ صحبت ها همگی معطوف به این است که مراقبت باشد...

و الا...
جای خانوم ها نیست
...
شما نرفتی احتمالا
مگه اینکه ده نفر استخدام کنید
دور مادرمان حلقه حفاظتی تشکیل دهند
...
امام حسین(ع)هم اگر وجوب قیام نبود اهل بیتش را به کربلا نمی آورد...
پاسخ:
ببینید بزرگوار
اربعین جای
زیارت رفتن با دل جمع و زیر قبه رفتن و ایستادن و زیارت نامه خواندن و دل دادن و قلوه گرفتن نیست...
هرچند تمام این موارد هم هست!
ولی همگی در همان پیاده روی است...
قرار نیست همه بروند جمع بشن توی بین الحرمین که!
اربعین یه سلام است و تمام...
....
و الا حرف شما کاملا صحیح است که اگر زنان بخواهند در ازدحام مردان و دسته های عزاداری داخل شوند؛ بله؛ نیاز به استخدام حتی بیش از ده نفر هم هست...

۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۸:۴۶ دانشجوی کلاس اول دبستان
سلام

امسال 60 درصد از شرکت کنندگان زن بودند

سال دیگه؟

باید کنترل شود که نسبت ها حفط بشود
و ....
پاسخ:
سلام

شصــــــــــــــــــــــــت درصـــــــــــــــــــد!!!!

واقعا!؟؟

والا ما که هر چی دیدیم مرد بودن!

شاید نود به ده...

۱۸ آذر ۹۴ ، ۲۱:۱۱ منور الفکر
نه ازدحام قابل انکاره..نه دشواری ها..منتها ما در جامعه خودمون..در روزمریات خودمون هم با خیلی ازاین مشکلات روبه روایم و الحمدالله که زنان از قوی ترین های افرینش اند..با کمی تدبیر میشه ادم بی اسیب و گناه حج و اربعین و...برود و فیض ببرد
پاسخ:

دقیقاً...
دیدگاه جالبی بود
البته قابل بحث هم هست
که اصلا جای زن هست یا نیست منظور چیه
ولی اینکه کسی زن همراهش نبره همیشه دلیل بر خود خواهی نیست

ولی در کل پسندیدم
احسنت
پاسخ:
نظر لطفتونه...

ولی فکر میکنم پسندیدنتون از روی حس ناسیونالیستی باشه
اینطور فکر نمیکنید عایا...!؟

(البته نه از نوع ملی گراییش از نوع جنسیت گراییش!)

۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۲:۱۸ علی رسولان
اصن موقع پیاده روی که مشکلی وجود نداره ، هر کی راه خودش رو میره
مطلب بعدی موقع زیارت رفتن هستش که خب شلوغ خیلی شلوغ!
دیگه به خود افراد بستگی داره چه ساعتی رو برای زیارت انتخاب کنن و البته سختی های این سفر یه مرد رو از پا در میاره چ برسه به خانوم ها
به هر حال اگه خانوم همراه داشته باشی باید خیلی بیشتر با برنامه ریزی حرکت کنی و حتمن خودت یه بار این راه رو رفته باشی تا مطابق با سلیقه خانواده خودت برنامه ریزی کنی واسه اینکه کمتر اذیت بشن " به هر حال طبع های افراد برای سفر متفاوت! "
این پیاده روی هم یه سفر با سختگی های مضاعف و البته فضای متفاوت
پاسخ:

کاملا موافقم...

۲۱ آذر ۹۴ ، ۲۰:۳۹ پلڪــــ شیشـہ اے
شرایط حج و این سفر باهم قابل مقایسه نیستند به نظرم. این پیاده روی سختی های زیادی برای خانم ها داره. به نظرم اینکه کسی بگه مراقبت از خانم هها سخته اونجا یا چیزی که فرمودید ربطی به عرضه اش نداره ، بیش تر مسله برای جاهایی هست که ازدحامه. بعدم امکانات اونجا با حج قابل مقایسه نیست.
پاسخ:
لابد دیدید که با همه ی اون امکاناتی که در حج فراهم هست، باز هر ساله چه تلفاتی داده میشه!؟
منظور بنده هم اصلا بحث امکانات نبود.
منکر سختی ها هم نیستم! و حتی این سختی ها برای مردان نیز هست!
خودم شاهد بودم که برخی دوستان وسط راه میخواستند تصمیم بر بازگشت بگیرند!
و این سختی ها برای خانم ها هم مطمئنا بیشتر خواهد بود.
ولی خب کسی که دوست دارد در این نمایش قدرت حضور پیدا کند، بلامانع است در صورتی که با شرایطش آشنا باشد.

این بی عرضگی صرفاً خطاب به افرادی بود که با نفی حضور زنان در پی راحتی خودشان هستند...

استدلال متقن بود
منتهی ربطش به خودخواهی کمی دور از لطف بود

من خودم خیلی مصرم به رفتن 
پارسال برای اولین بار  رفتم
کاروان ما اتوبوس داشت لب مرز و با آرامش به نجف رسیدیم 
حقیقتا اون قسمت مرز تا نجف اگه وسیله نباشه، خیلی صحنه بدی اتفاق میوفته مخصوصا اگه خانواده همراه باشه 
اینجا هم که میام به اقوام توصیه نمیکنم با خانواده برن چون مشقت فراوان داره 
وصف کانتینر سواری های دوستانم رو شنیدم 
منتهای مراتب در طول مسیر وااااقعا هیییچ بی حرمتی یا حتی برخوردی بوجود نمیاد
برای زیارت هم خب میشه مراعات کرد
بنده خودم امسال عهد کردم اگه شلوغ بود نرم حرم و سر عهدم بودم 
طوری هم نشد

البته این نکته رو هم بگم که پیاده روی اربعین بیشتر از اونکه یک حرکت دینی باشه نمود سیاسی و نظامی داره و به همین جهت شکیل تر اینه که غلبه مردان درش مشهود باشه 

به نوبه خودم تعجب کردم که یک مرد از حق خانوما دفاع کرد اونم با این استدلال قوی

قبل سفر امسالم ساعتها واکاوی کردم و روایات رو خوندم که ببینم چه کنم 
دقیقا به همین حرفهای شما رسیدم و البته مقداری استدلال دیگه که در طول پیاده روی دوستان رو توجیه میکردم باهاش

زیارتتون قبول

پاسخ:
بله؛ به جهت نمود سیاسی و نظامی و قدرت دینی، شکیل تر این است که غلبه مردان درش مشهود باشد! همانطور که عزیز ما حاج آقای پناهیان هم اعلام نمودند.

خوش حال میشدم اگه استدلال های خودتون رو هم مطرح میکردید...

قبول حق إن شاء الله؛ زیارات شما نیز مقبول إن شاء الله.

سلام برادر
از آشنایی با وبتون خوشحال شدم
راستی زیارتا هم قبوا هر چند با تاخیر

یا علی
پاسخ:
سلام برادر

خوش آمدید.

قبول حق إن شاء الله

۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۹ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
سلام زیارت قبول //سرفرصت میام یک عالمه حرف دارم و مینویسم اما خب منظور از جای زن نیست زن تنهاست میدونید تواین مدت ک ماتوموکب بودیم چقدر زن و دختر جوون و تنها میومدن و اصرار ک مارو اینجا جا بدید مجبور نباشیم واسه استراحت بریم خونه عراقیا یا طرف حالش بد شده چندتا خانم بودن حالا تواون گیروداد گشتن ی مرد ایرانی پیدا کردن ک باهاشون یه ماشین بگیرن و تا یه موکب ایرانی بیان خب اونایی ک این مسایل رو میبینن میگن جای زن نیست ن اینکه طرف باخانواده اش بیاد رو مخالفت کنه//درضمن امسال خانما خیلی بیشتربودن اما باید کنترل بشه این پیاده روی یجورایی نمایش قدرت یجورایی اعلام آمادگی پس مردا باید پررنگتر باشن
پاسخ:
سلام

قبول حق؛ و همچنین زیارت شما نیز...
خدمت به زوار ابی عبدالله تان نیز مقبول باشد ان شاء الله.

منتظر یه عالمه حرفتان می مانیم!

ولی آن دسته افرادی که هی توی بوق و کرنا میکنن که جای زن نیست و جای زن نیست، نفی شون کلی است که کلا حضور زن را رد میکنند! چون بنده اصلا در بین صحبت ها و دلایلی که مطرح میکنند ندیدم که بگن حضور با خانواده بلامانع است.
که البته خود بنده هم با حضور بدون محارم مخالفم.

۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۵:۰۸ -- رجعت صدر --
سلام
ما که هنوز سعادت زیارت اربعین نصیبمان نشده
ولی من زیاد شنیده ام از دوستانی که رفته اند و چند باره هم رفته اند...
که:
راهپیمایی اربعین رفتن بدون محرم اشتباه بزرگی است
پاسخ:
سلام علیکم
خوش آمدید

بله، بدون محرم اشتباه است...
به دلایل متعدد.

سلام علیکم
ممنونم بابت حمایتتان. چقدر جواب شسته رفته و خوبی بود... خصوصا مقایسه سیل جمعیت الان که همه عاشقند با آن کوفیان بی غیرت...
یعنی امسال، بخاطر همان صحبت حاج آقا پناهیان، چندتا تیکه شنیدم و حرص خوردم... بدترینش هم شب اربعین بود که پشت بام هتل ایستاده بودیم روبروی گنبد که یک برادر بزرگواری زیر لب پشت بنده زمزمه کردند و رفتند پایین: من نمی دونم زنا اصلا اربعین اینجا چی کار می کنند!!!!!!!!!!!!!!
چند نکته:
1- نسبت واقعا 60% را ندیدم که خواننده گرامی اشاره کردند.
2- نتیجه گیری حاج آقا پناهیان را قبول دارم اینکه «مصلحت نیست حضور خانم ها در اربعین بیش از آقایان باشد.» واقعا حرف درست و به جایی است. اما به نظرم پیشنهادی که دادند، جالب نبود. آخه اگر خانم ها بروند اربعین، جای کسی را می گیرند؟! یعنی اگر ده تا خانم بروند، جای ده تا آقا را می گیرند؟! مثل حج که سهمیه بندی نیست که... به نظرم راهش این است که آقایان را بیشتر ترغیب کنند به حضور تا اینکه جلوی خانم ها را بگیرند. شما آقایان را نتوانستید راه بیندازید، حالا می گویید باید جلوی حضور خانم ها گرفته شود؟!
3- درباره زیارت وزیر قبه رفتن با شما موافقم. واقعا اصل زیارت اربعین، همان پیاده روی است، نه زیارت به تعبیر خودمان که حال بکنیم و...؛
4- یک زمانی هم آقایان بیش از حد مراعات خانم ها را می کنند. واقعا همه خانم ها موجودات ضعیف و بی عرضه ای نیستند. به اندازه آقایان مقاوم نیستند، اما یکسری برخوردها خیلی زننده است.
5- امیدوارم به جایی برسیم که حداقل از طیف مردهای مذهبی، دیگر برخوردهای زننده با خانم ها نبینیم. اینکه جای خانم ها توی پستوی خانه است... هر چند قبول دارم زن برای این ساخته نشده که صبح تا شب برود سر کار... ما خانم ها قرار نیست مرد باشیم، باید خودمان باشیم.
خیلی طولانی شد، شرمنده
ملتمس دعا
پاسخ:
سلام علیکم
خوش آمدید

نظر لطفتان بوده...
همین اتفاق را دوست بزرگوار ما نیز رقم زد! وقتی که پشت ماشینی سوار شده بودیم که چندتایی هم خانم سوار آن بودند و فشار مردان زیاد بود؛ هی رو میکرد به خانم ها و میگفت من اصلا نمیدونم زن جماعت واسه چی میاد زیارت اربعین! مگه اربعین جای زنه!
اونجا بود که کم کم اگه ادامه میداد کار به جاهای باریک کشیده میشد و .... بگذریم!

از نکته هاتان نیز بهره ی وافر بردیم...

محتاج دعا
نه ناسیونالیستیی نیست چون از شجاعت مطرح کردنش خوشم اومد 
والا استدلالتون مغالطه داشت
حضور زنها بستگی به شرایطشون داره و نمیشه حکم کلی برای همه صادر کرد

سربزنید
پاسخ:
مغاله!؟
کجاش مغالطه بود!؟

این متن هم در پی این نبود که حکم کلی بده! اصلا چنین چیزی امکان نداره آخه...
متن فقط به دنبال رد کردن این نگاه و جریان بود که کلا حضور زن را نفی میکنند. همین...


چشم
علیکم السلام
خواهش...

اما درباره نظر دوست بزرگوار: رجعت صدر
دو سال زیارت اربعین قسمتم شده و هردوبار هم متاسفانه امکان نداشت که محرمی همراهم باشد، به دلایلی...
اما اگر باز هم شرایط سال دیگر، ان شاءالله اگر عمری باشد، فرقی نکند، ان شاءالله باز هم راهی می شوم.

می توانم جسارتا نظر شما و دوست گرامی را اصلاح کنم: تنها رفتن خانم ها، اشتباه است، انفرادی که اصلا، اگر فقط هم خانم باشند، باز هم صلاح نیست.

پیشنهاد می شود یا با کاروان بروند، یا اگر بدون کاروان می روند، مرد همراهشان باشد.

هر چند بودن محرم، به طریق اولی بهتر است.

پاسخ:
سلام علیکم

ممنون از اصلاح تون...

موافقم با نظرتون.
مخصوصاً با این اولویت بندی...

۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۲:۳۰ پلڪــــ شیشـہ اے
آهان.درست می فرمایید.
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۲:۰۶ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
دختران میتونن به خدا هم توکل کنند و مطمعن باشن مشکلی از اون لحاظ براشون پیش نمیاد... ولی مرد هم باید کاملا از خانم هایی که همراه خودشون اورده حفاظت کنه...
و یه نکته ی خیلی ساده... اینکه امام حسین توی اون ضریح نیس، که حتما بری دستتو بزنی به ضریح ؛ از راه دور سلام کن و ارتباط بگیر... نیازی نیست و حتی فکر کنم مورد هم داره چون حق ناس هم میشه بخوای بری تو جمعیت... از راه دور با امامت در و دل کن.
پاسخ:
بله؛ امام حسین ع فقط توی ضریح نیستند...

و آری، پر است از حق الناس به نظرم!

صحبت جناب سرگشته بسیار بی ادبانه بود ...کما اینکه ما مردان زیادی را هم میبینیم که راه میبتدند و ....ایت دلیل نمیشود که اسم خودخواهی درونی بگذاریم رویش ....آهای مردها در درونتان احترام به زن را مثل یک هم نوع نهادینه کنیییییییییییییییید 
پاسخ:
ایشون اونقدر ها هم بد حرف نزدند!
بیشتر مقصودشون طنز بوده ان شاء الله...

و الا مزد و زن ندارد
همه انسان هستند...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">