سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

نظرات حاوی پیام تبلیغی منتشر نمی شود...

سداد

دلم تنگ این بهشت شده ...

فرماندهـ منــــ

...

#کار_تشکیلاتی

حواستان باشد؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود؛ در حالیکه این فکرها ممکن است درست هم باشد، اما آنقدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را بخاطر آن به هم بزند.

بنده عرض کردم اتحاد ملی، خب، اتحاد ملی برای شما دانشجویان بسیجی از همین بسیج خودتان شروع می شود: اتحاد سازمانی و تشکیلاتی.

نگذارید شما را تکه تکه و پاره پاره کنند.

31/02/1386

" "

عشق نـوشتـــ

...

...

یکـ دوست جدید

نام کتاب: ارتش سری روشنفکران

نویسنده: پیام فضلی نژاد

ناشر: کیهان

لینک خریــد:

از اینجا بخرید...

معرفی کتاب:

فضلی نژاد در این کتاب بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می‌پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می‌دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس‌های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت‌الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی‌زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه‌های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره‌های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده است.

در بخشی از همچنین:

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.

پربیننده ترین مطالب

تولدت مبارک!

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۳۵ ب.ظ

سلام فرمانده عزیز...

تولدت مبارک حاجی؛ ببخش اگه دیر شد (دو هفته ای!)؛ کلاً فراموشم شده بود؛ همونطور که خودم را فراموش کردم بودم؛ و همونطور که انتظار و ظهور را فراموش کردم...

خدا مرا ببخشد...

 

حاج احمد کاظمی

 

روایت اول:

گفت: آقای امینی جایگاه من توی سپاه چیه؟

سئوال عجیب و غریبی بود! ولی می‌دانستم بدون حکمت نیست.

گفتم: شما فرمانده‌ی نیروی هوایی سپاه هستین سردار.

به صندلی‌اش اشاره کرد. گفت: آقای امینی، شما ممکنه هیچ وقت به این موقعیتی که من الان دارم، نرسی؛ ولی من که رسیدم، به شما می‌گم که این جا خبری نیست!

 آن وقت‌ها محل خدمت من، لشکر هشت نجف اشرف بود. با نیروهای سرباز زیاد سر و کار داشتم. سردار گفت: اگر توی پادگانت، دو تا سرباز رو نمازخون و قرآن خون کردی امینی، این برات می‌مونه؛ از این پست‌ها و درجه‌ها چیزی در نمی‌آد!

 

روایت دوم:

نام احمد کاظمی، برای خیلی از فرماندهان نیروی زمینی، نام آشنایی بود؛ به روحیات و به رویکردهای او هم آشنایی داشتند. همین که زمزمه‌ی حضورش در نیروی زمینی شروع شد، فلش کارها و برنامه‌ریزی‌های فرماندهان، به سمت ارتقا توان رزم کشیده شد.

آنهایی که توی امور نظامی، به اصطلاح اهل خبره هستند، هنوز هم با قاطعیت می‌گویند: فقط اسم احمد کاظمی، سی‌درصد توازن رزم نیروی زمینی را برد بالا!

خودش هم که وارد نیروی زمینی شد، این توان را هشتاد تا نود درصد بالا برد.

 

پ.ن 1: روایت اول را بخاطر همخوانی اش با پست های "متولیان فرهنگی بخوانند...!" از زندگی حاج احمد آقای شهید انتخاب کردم!

 

حاج احمد کاظمی

 

پ.ن 2: روایت دوم هم به خاطر به رخ کشیدن قدرت ایران به برخی از غافلین(در نگاه حسن ظن) انتخاب کردم!

جناب دیپلمات! کدخداتان در 10 دقیقه که هیچ، در یک ماه هم از پس حماسی که گوشه ای از قدرت ایران است، برنیامد؛ چه برسد به ایران!

 

«« یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ى مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک «تور نظامى» براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیطهاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیّاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود.»»

بیانات حضرت آقا در دیدار اساتید دانشگاه ها 93/04/11

کاش برخی چشم هاشان را باز میکردند...!

نظرات  (۱۸)

۱۸ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۰۷ منور الفکر
خدا میداند چقدر در دل من جا دارد این مرد...
نگاهش و صدایش و حس خوب مراقب بودنش...
به مهدی فاطمه سلام ا...

دلم پر است

 پر از لحظه های بارانی

 پرم ز گریه

 پر از گریه های طولانی

طلسم بغضم اگر بشکند ز دل تنگی

شکسته دل ترم از ابرهای بارانی

بیا به دامنم ای اشک لحظه ای بنشین

مگر غبار دلم را دوباره بنشانی

بیا که چشم به راهت نشسته ام ای اشک

 بیا که با تو شبم می شود چراغانی

 شب است و خلوت و تنهایی و تلاطم درد

 من و خیال تو  و گریه های پنهانی
+++

یاعلی
پاسخ:
... ! ! !
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۰۵ مدیون زهرا سلام الله علیها

با سلام و توفیق.

خوبین الحمدلله؟

وای که خودمون رو فراموش کردیم...آقا رو فراموش..وااای برمن.

موفق و خداوند گار باشید(!!!) تازه یاد گرفتم...از اثار استاد مطهری

پاسخ:
سلام؛ الحمدلله...

شما نیز در پناه حق باشید.
انصافاً از مطالبتون لذت میبرم. خدا خیرتون بده
پاسخ:
نظر لطف شماست...
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۷ سفیـــر نـــور
سلام همسنگر

فـــــردا عازم راهیان نـــور غرب و شمال غرب کشور هستــــــم!

دعاگویتان هستم در مقتل شهدایمان....

التمـــــــــــاس دعا

یازهرا مرضیه(س)

پاسخ:
سلام؛ التماس دعا فراوان....
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۰۳ معبری به آسمان- حسینی
گذشت جمعه ای ولی دعای مانگرفت.

دعای ما نه،بگو ادعای مانگرفت.

اگر به یاد تو بودم چرا دلم نشکست.

چرا غروب رسید و صدای ما نگرفت.
●●●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬●●

اللًّهُــمَ صَّــلِ عَــلَى مُحَمَّــدٍ وَ آلِ مُحَمَّــَد و عَجِّــلّ فَّرَجَهُــم

●●●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬●●
حاج احمد برای من یکی، کم از برادر بزرگواری نکرده است...
بی نهایت دوستش دارم این مرد بزرگ را...!
پاسخ:
خوش به سعادتون...

سلام 

خیلی ممنون ، آشنایی خوبی بود با شهید احمد کاظمی 

تولدشون مبارک و روحشون شاد 


انتخاب ها هم عالی 



سخن ِ حضرت آقا هم بسیار عالی و به جا 

کاش برخی گوش ِ شنوا هم داشتند! 

پاسخ:
کاش...
۲۰ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۱ باید مراقب بود..
+++

خیلی با این حاجی آشنا نبودم اما یه بار یه فیلم کوتاه ازشون تو سیستمم پیدا کردم که  فوق العاده بود ...
عاجزانه و با بغض و گریه طلب شهادت می کردند ...
آه...
اللهم الرزقنا...
پاسخ:
إن شاء الله یه فایل صوتی هست از قبلِ شهادتشون، که واسه سالگردشون میذارم....
۲۱ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۰۹ بانوی گمنام
روحمان با یادشان شاد
خیلی قشنگ بود خیلی
دستتون درد نکنه پست زیبایی بود استفاده کردیم
۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۲ ˙˙·٠•✿ اِقلیما ✿•٠·˙˙
 توهینی بی شرمانه به چفیه به عنوان نماد خاطرات روزهای جهاد و حماسه
۲۱ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۵۹ مدیون زهرا سلام الله علیها

ببخشید، با اجازه:

قال على(علیه السلام): اعینونى بورع و اجتهاد و عفة و سداد.

...........

سداد
و اما سداد پر کردن شکاف ها و برداشتن کسرى ها و کمبودها است. گاهى سفره اى مى افتد و فرزند تو به تقلید از تو به آشپزخانه مى رود و هر چه دم دست اوست به سوى سفره مى آورد. ولى گاهى با توجه به کمبودها و کسرى هاى سفره و نیازهاى موجود، اقدام مى کند و کارى را به دنبال مى رود.
وجود مسدد، وجودى است که خود شکاف و کسرى ندارد و اهل سداد کسانى هستند که شکاف ها و کسرى ها را پر مى کنند و کمبودها را مى آورند.
و لازمه ى چنین اقدامى که در دعاى مکارم الاخلاق هم مطرح شده همین است که تمامى سفره و تمامى کارهاى انجام شده و نیازهاى برآورده نشده را در نظر داشته باشند و با توجه به اهمیت ها و اولویت ها به آن بپردازند.

.....................

از کتاب وارثان عاشورا آقای صفایی حائری خوندم، یاد اینجا افتادم...جسارتم را ببخشید.

پاسخ:
سلام

جسارت !!!؟؟؟ :(

خدا با حضرت امیر علیه السلام شما را محشور کند.

استفاده کردم واقعا...

آقای صفایی هم فوق العادن واقعا.
فعلا مشغول خواندن کتاب مسئولیت و سازندگی به قلم ایشون هستم که واقعا فوق العادست.

بازم از لطف و دقت نظرتون تشکر میکنم.
۲۱ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۱۱ مدیون زهرا سلام الله علیها

........

على(علیه السلام) در نهج البلاغه مى گوید: «ارید ان اداوى بکم و انتم دائى کناقش الشوکة بالشوکة»;  مى خواهم با شما درمان کنم ولى خود درد من هستید، مثل کسى که مى خواهد خار را با خارى دیگر از پاى بیرون بیاورد و درد را با دردى دیگر درمان کند. آن چه خار را بیرون مى کشد سوزن محکم و پاکى است که خود در پا نشکند و آلودگى نیاورد.
اعانت و یارى با این چهار عنصر نشان مى دهد که چگونه باید باشد که ورع و اجتهاد در فرد و عفت در روابط و سداد در متن جامعه مطرح است و تو باید مسدد باشى و در جمع پایه هاى حکومت علوى را بگذارى و موانع را بردارى و این مقتضى و مانع در آدم ها و حالت ها جاى پا دارند، یعنى باید مهره هاى کارآمد را بیاورى و مهره هاى مزاحم را خنثى سازى و محاصره کنى و باید حالت هاى آفت خیز را، توقع ها و شهوات و غضب ها را بردارى، نه تنها در خود که در تمامى حوزه ى مأموریت و تحمل و ایثار را پایه گذارى آن هم در همه و در خویش، که به شهادت سوره ى هل اتى باید در حدّ ایثار کوشید و مزد و سپاس نخواست و دو ترس هم داشت; ترس از ذنب و تقصیر، و ترس از هدف و دورى راه که مى فرماید: «آه من قلة الزاد و طول الطریق».
«یخافون یوما»
  و «یخافون ربهم...».

پاسخ:
استفاده کردم واقعا...
۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۲۶ کمی بودن ...
+++
۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۴۸ فانوس جزیره
سلام علیکم
فرمانده ما هم هست ، فرمانده دل ما در جنگ های نرم ...
حیف که نرسیدیم به این شهید بزرگوار و نتونستیم از نزدیک زیارتشون کنیم و ازشون استفاده کنیم ، حیف اما حسرتی در دل داریم و ان شاالله به زودی به شهید می رسیم ...
شهید بزرگواری هستند
عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
پاسخ:
ان شاء الله...
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
سلام
رفاقت به سبک حبیب4
به روز شد

التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">