سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

نظرات حاوی پیام تبلیغی منتشر نمی شود...

سداد

دلم تنگ این بهشت شده ...

فرماندهـ منــــ

...

#کار_تشکیلاتی

حواستان باشد؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود؛ در حالیکه این فکرها ممکن است درست هم باشد، اما آنقدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را بخاطر آن به هم بزند.

بنده عرض کردم اتحاد ملی، خب، اتحاد ملی برای شما دانشجویان بسیجی از همین بسیج خودتان شروع می شود: اتحاد سازمانی و تشکیلاتی.

نگذارید شما را تکه تکه و پاره پاره کنند.

31/02/1386

" "

عشق نـوشتـــ

...

...

یکـ دوست جدید

نام کتاب: ارتش سری روشنفکران

نویسنده: پیام فضلی نژاد

ناشر: کیهان

لینک خریــد:

از اینجا بخرید...

معرفی کتاب:

فضلی نژاد در این کتاب بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می‌پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می‌دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس‌های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت‌الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی‌زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه‌های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره‌های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده است.

در بخشی از همچنین:

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.

پربیننده ترین مطالب

زن و نقش وی در اجتماع

دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲ ق.ظ

اساسا نقش زن در اجتماع چگونه باید باشد که هم زن بتواند بطور درست و صحیح ایفای نقش کند و هم اینکه مورد تایید اسلام باشد و هیچ لطمه ای به شخصیت زن وارد نشود؟

این سوالی بود که به خاطرش چند روزی این مغزم به تکاپو افتاد تا بلاخره شهید استاد مطهری ره جوابم را دادند.

شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی(جلد 2) خود و در اواخر کتاب، که به بررسی نقش زن در تاریخ پرداخته عنوان می کند که برای اینکه زن در تاریخ نقش ایفا بکند سه حالت متصور است:
1.  زن "شیء گرانبها" و بدون نقش
2.  زن "شخص بی بها" و دارای نقش
3.  زن "شخص گرانبها" و دارای نقش

استاد می فرماید: وقتی ما به متن اسلام مراجعه می کنیم اسلام می خواهد نه آن محدودیت باشد که حضور زن منحصر به خانواده و خانه باشد و تنها به طور غیر مستقیم نفش ایفا کند و به عنوان یک شیء مطرح باشد نه شخص؛ و نه می خواهد اختلاط باشد که شخصیت زن به خاطر از بین رفتن حصور و حریم بین او و مرد بی ارزش و بها شود. 

بلکه اسلام نه محدودیت را می خواهد و نه اختلاط را بلکه حریم را می پسندد.

آنچه اسلام برای زن می خواهد شخصیت است و گرانبها بودن که در پرتو همین شخصیت و گرانبها بودن، عفاف در جامعه مستقر شود.
و عفاف به این است که فقط کانون خانواده، صحنه ی بهره برداری و التذاذ باشد. و اسلام اجازه نمی دهد و نمی خواهد صحنه ی اجتماع، صحنه ی بهره برداری و التذاذ باشد. حال چه به صورت نگاه به صورت و اندام زن، چه به صورت لمس کردن بدن زن، چه به صورت استشمام بوی عطر زنانه اش و یا حتی شنیدن صدای پایش اگر به صورت مهیج باشد.
اسلام می گوید: علم، اختیار و اراده، ایمان، عبادت، هنر و خلاقیت زن باید مثل مرد باشد.

"در کل اسلام برای زن شخصیت می خواهد نه ابتذال"
.............
پ.ن 1: یادمان نرود توصیه امام دیروزمان را مبنی بر مطالعه آثار استاد عزیز، شهید مطهری و همیچنین توصیه ی امام امروزمان مبنی بر استفاده وافی و کامل از مطهری زمان را...

پ.ن 2: میلاد مبارک کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه س و هفته کرامت و روز دختر مبارک باشد ان شاء الله.

پ.ن 3:  سعی میکنم در پستی مستقل حفظ حریم را بطور مصداقی بیان کنم.

۹۲/۰۶/۱۸ موافقین ۴ مخالفین ۰

نظرات  (۱۷)

قشنگ بود..

اگه بفهمیم اون مقامه رو خیلی کارمون ردیف...

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/10714
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

با سلام خدمت شما وبلاگ نویس محترم
این مطلب شما در سایت نقل قول و درج گردید./
وبلاگ خود را در نقل قول ثبت نمایید./
http://naghleghol.ir/
منتظر معرفی مطالب دیگر شما هستیم./
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۳۳ طلبه امروزی

سلام

حجاب واجب است یا مستحب ؟ آیا واجب بودن حجاب به صورت مطلق و همیشگی است یا اینکه مقید است به شرایطی ؟

در این مقاله (حجاب اختیاری- قسمت دوم) به این سوال جواب داده شده است . منتظر هستیم .

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"زن و نقش وی در اجتماع
"
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/13784  
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت حرف تو به شما:

"امام رضا (علیه‌السّلام): تا سه خصلت در مؤمن نباشد، مؤمن نیست: خصلتی از پروردگارش، خصلتی از پیامبرش (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) و خصلتی از ولی خدا. امّا خصلت پروردگارش، نهفتن راز است؛ و خصلت پیامبر خدا (صلّی‌الله‌علیه‌وآله)، ملایمت با مردم است؛ و خصلت ولی خدا، شکیبایی در تنگنا و سختی است."

یا علی

اللهم عجل لولـ♥ـیـک الـفرج
۲۱ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۳۳ از دهان تفنگ
سلام
اگه تمایل داشتی تبادل لینک کنیم خبر بده.
منم یه وقتایی که یه جاهایی توی سربالایی گیرمیکنم و بنزین خالی میکنم میرم سراغ نوشته شهید مطهری ، سوخت گیری میکنم!
البته خوندن و فهمیدن و عمل کردن با هم هنره که شما دارید ما که ...!
دیگه به ما سرنمیزنید؟
یاعلی
پاسخ:
کم توفیق شدیم...
راه حلّ این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها ‏مربوط به خود او یا مرد سرپرست او و یا حتی خانواده وی نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‏نظر کردم، مرد بگوید ‏من راضیم و یا اعضاى خانواده رضایت دهند، بلکه حجاب زن، حقى الهى است، ‏لذا مى‏ بینید در جهان غرب و کشورهایى که به قانون غربى مبتلا هستند، اگر زن همسردارى آلوده شد و ‏شوهرش رضایت داد، قوانین آنها پرونده را مختومه اعلام مى‏کنند، اما در اسلام این‌گونه نیست، یعنی حرمت زن،‏ اختصاص به خود زن شوهر و برادر و فرزندانش ندارد به عبارتی اگر همه رضایت دهند، قرآن ‏راضى نخواهد بود، چون حرمت و حیثیت زن بعنوان حق ‏اللَّه مطرح است، خداى سبحان زن را با سرمایه ‏عاطفه آفریده است تا معلّم رقّت بوده و پیام عاطفه بیاورد، حال اگر جامعه‏ اى این درس رقّت و عاطفه را ترک نموده و به ‏دنبال غریزه و شهوت رفتند، به همان فسادى مبتلا مى‏ شوند که در غرب ظهور کرده است. بنابراین کسى نمی‌تواند نسبت به نداشتن حجاب رضایت داشته باشد.

از این جهت است که قرآن کریم مى‏گوید، هر گروهى، اگر راضى هم ‏باشند، شما حد الهى را در برابر آلودگى اجرا کنید، معلوم مى‏شود عصمت زن، حق ‏اللَّه است و به هیچ ‏کسى ارتباط ندارد. قهراً همه اعضاى خانواده، اعضاى جامعه و حتی خود زن، امین امانت الهى هستند. زن ‏به عنوان امین حق ‏اللَّه از نظر قرآن مطرح است، یعنى این مقام، حرمت و حیثیت را خداى سبحان (که ‏حق خود اوست)، به زن داده و فرموده است: این حق مرا به عنوان امانت حفظ کند، آن‌گاه جامعه به صورتى ‏درمى‏آید که شما در ایران مى‏ بینید، جهان در برابر ایران خضوع نموده است، زیرا که در مسأله جنگ تا آخرین ‏لحظه، صبر نمود و کارى که برخلاف عاطفه، رقت، رأفت و رحمت باشد انجام نداد. با این که دشمنان او از ‏آغاز، حمله به مناطق مسکونى، کشتار بى رحمانه بى‏ گناهان و غیر نظامى‏ ها را مشروع نمودند.‏‎ ‎

جامعه ‏اى که قرآن در آن حاکم باشد، جامعه عاطفه است، راز این امر نیز در این است که نیمى از جامعه را ‏معلمان عاطفه که همان مادران می‌باشند، به عهده دارند چه بخواهیم، چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم اصول ‏خانواده درس رأفت و رقّت مى ‏دهد، و رأفت و رقّت در همه مسائل کارساز است‎.
پاسخ:
خیلی عالی و متین فرمودین...
سلام
بسیار عالی
خیلی هم خوب ک قصد دارید مصداق را ارائه دهید

این + نیز برای تسنیم

خدا قوت
خیلی عالی بود

ای کاش باور میکردن که اسلام برای زن شخصیت میخواد 
اما افسوس...
که شخصیت رو در بی بند وباری و بد حجابی  میبینن نه در حجاب

سلام

میلاد مبارک

 

میگم یعنی سوال من اینقدر سخت بود که جوابمو ندادین ؟؟؟؟؟؟؟؟

.........

اینجا چرا شکلک نداره؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

پاسخ:
سلام
بر شما هم مبارک باشه این میلاد
آخه اصلا نفهمیدم منظورتون چی بود!!!! یعنی اصلا به این مرحله که سخته یا آسون نرسید اصلا...
........
نمی دونم چرا شکلک نداره

حالا سوالمو متوجه نشدین اونوقت باید حذفش کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

باید میگفتین که متوجه نشدین تا براتون توضیح بدم.......

هر چند سوالم خیلی واضح بود ...

 

شهید یه جا برای زن شخصیت قائل میشن و جایی شیئیت .......

حالا میشه بفرمایین که دقیقا فرق شیئیت با شخصیت چیه؟؟

و علت این وجه تسمیه چی بوده؟؟

من توی این مسئله با شهید مخالفم .......

 

پاسخ:
سلام
فکر کنم یه اشتباهی کردینا، چون اون نظرتون را من حذف نکردم، شما توی پست "عزیزترین بندگان" کامنت گذاشته بودین و سوال پرسیده بودین، که الانم هم سر جاشه.
و همون جا هم گفتم که اصلا متوجه سوال و منظورتون نشدم.
پس زود قضاوت نکنین لطفا.
..........
خلط مبحث نکنین
شهید هیچ کجا واسه زن شیئیت قائل نیست و نبوده. بلکه شهید اینجا دارن سه شکل نقش زن در تاریخ را بیان می کنن و اصلا نمی گن که من قبول دارم یا ندارم.
یعنی مشخص نیست که فرق شخصیت با شیئیت چی هستش؟!
یه تیکه از عین متن شهید را که در مورد اینکه زن "شیء گرانبها و بدون نقش باشد" را واستون می فرستم.
"زن نقش مستقیم در ساختن تاریخ نداشته باشد، یعنى نقش زن منفى محض باشد. در بسیارى از اجتماعات براى زن جز زاییدن و بچه درست کردن و اداره داخل خانه نقشى قائل نبوده‏اند؛ یعنى زن در اجتماع بزرگ نقش مستقیم نداشته، نقش غیرمستقیم داشته است، به این ترتیب که او در خانواده مؤثر بوده و فردِ ساخته خانواده در اجتماع مؤثر بوده است. یعنى زن مستقیماً بدون اینکه از راه مرد تأثیرى داشته باشد، به هیچ شکل تأثیرى در بسیارى از اجتماعات نداشته است. ولى در این اجتماعات زن على رغم اینکه نقشى در ساختن تاریخ و اجتماع نداشته است، بدون شک و برخلاف تبلیغاتى که در این زمینه مى‏کنند، به عنوان یک شئ گرانبها زندگى مى‏کرده است؛ یعنى به عنوان یک شخص، کمتر مؤثر بوده ولى یک شئ بسیار گرانبها بوده و به دلیل همان گرانبهایى‏اش بر مرد اثر مى‏گذاشته است؛ ارزان نبوده که در خیابانها پخش باشد و هزاران اماکن عمومى براى بهره گیرى از او وجود داشته باشد، بلکه فقط در دایره زندگى خانوادگى مورد بهره بردارى قرار مى‏گرفته است. لذا قهراً براى مرد خانواده یک موجود بسیار گرانبها بوده، چون تنها موجودى بوده که احساسات جنسى و عاطفى او را اشباع مى‏کرده است و طبعاً و بدون شک مرد عملًا در خدمت زن بوده است. ولى زن شئ بوده، شئ گرانبها، مثل الماس که یک گوهر گرانبهاست؛ شخص نیست، شئ است ولى شئ گرانبها."
خب الان اگه بازم شبهه ای هست بفرمایید در خدمتم.

سلام

اصلا هم زود قضاوت نکردم، چون من همین سوال فرق شیئیت با شخصیت رو قبلا توی همین پست پرسیده بودم که شما جواب ندادین و حذفوندینش!!!!!!!!

الانم که سوال منو جواب ندادین

...............

ببینین فرق شی با شخص در اینه که شی در حقیقت صرفا یک وسیله است ابزاره ، منفعله و هیچ قابلیتی (قابل به معنای فلسفی) نداره

ولی شخصیت دقیقا بر خلاف شیئیت دارای هویت و قابلیته ، دارای عنصر تاثیر گذاری و احساس و عاطفه و عقلانیت و اراده و.... است

اونطور که من متوجه شدم شهید زنی رو که فعالیتش رو در خونه محدود کنه به عنوان شی معرفی میکنه و به زنی که فعالیت اجتماعی داشته باشه شخصیت میبخشه

مشکل این صحبت اینه که حضور زن در خونه رو منحصر دونسته در ارضای احساسات جنسی و عاطفی مرد ، در حالیکه زن حتی با حضور در خونه میتونه نقشی فراتر از این رو داشته باشه مثل نقش مادری

این بزرگترین و مهم ترین و تاثیرگذارترین نقش یک زن میتونه باشه

راستش صحبت شهید تا حدودی گیج کننده و متناقضه.... یه جا میگه که به عنوان یک شی نقش غیر مسقیم در تاریخ داره و جای دیگه میگه نقش زنی که شیئیت داره  منفی محضه

من فکر میکنم شیئیت یا شخصیت پیدا کردن زن ربطی به فعالیت اجتماعی یا حضور در خونه نداره......

من شیئیت و شخصیت رو در عوامل دیگه ای میدونم

البته باید بشینم و این قسمت از کتاب رو کامل و دقیق بخونم تا بهتر و دقیق تر بتونم اظهار نظر کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
سلام
خب بازم دارین زود قضاوت می کنین دیگه!!!!
چون اصلا این سوالتون واسه من نیومده بود. وگرنه به چه قصد و غرضی باید نظر و سوال شما رو حذف کنم؟
من یه نگاه مجدد به کتاب می ندازم....

چرا شبهه و تناقض منو جواب ندادین؟؟

قرار بود در خدمت باشین اگر شبهه ای بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
بله قرار بود در خدمت باشم.
گاهی وقتا خیلی از کارهایی که انجام میشه پشت پرده هستش نه جلو چشم!!!
چندین و چند بار متن شهید را خوندم.
حتی واسه سوالتون جواب هم نوشتم.
ولی دیدم بیشتر دارم توجیه می کنم تا جواب، واسه همین چیزی ننوشتم.
ولی باور کنین که قبل و بعد از کلاس هام ذهنم درگیر بود و حتی با دوتا از دوستان هم صحبت کردم، که همون حرفای خودم را به خودم زدن که قبول نکردم.
به هر حال شرمنده.
باز هم فکر می کنم روش.
شما قرار بود متن را بخونین از کتاب؛ خونیدن؟
سلام
فراموش کرده بودم بنویسم متنی که گذاشتم از فرمایشات آیت الله جوادی آملی بود.
انشاالله موفق باشید.
۲۲ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۹ سجاد مؤذنی
فقر یعنی ...
میدونید فقیر به کی میگند؟؟؟
خودت بیا تو وبلاگم بخون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">