سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

نظرات حاوی پیام تبلیغی منتشر نمی شود...

سداد

دلم تنگ این بهشت شده ...

فرماندهـ منــــ

...

#کار_تشکیلاتی

حواستان باشد؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود؛ در حالیکه این فکرها ممکن است درست هم باشد، اما آنقدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را بخاطر آن به هم بزند.

بنده عرض کردم اتحاد ملی، خب، اتحاد ملی برای شما دانشجویان بسیجی از همین بسیج خودتان شروع می شود: اتحاد سازمانی و تشکیلاتی.

نگذارید شما را تکه تکه و پاره پاره کنند.

31/02/1386

" "

عشق نـوشتـــ

...

...

یکـ دوست جدید

نام کتاب: ارتش سری روشنفکران

نویسنده: پیام فضلی نژاد

ناشر: کیهان

لینک خریــد:

از اینجا بخرید...

معرفی کتاب:

فضلی نژاد در این کتاب بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می‌پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می‌دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس‌های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت‌الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی‌زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه‌های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره‌های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده است.

در بخشی از همچنین:

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.

پربیننده ترین مطالب

عیالوار ها !

جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۲۸ ب.ظ

آن روزها مادران را ننه و پدران ا آقا صدا می کردند. البته ننه ی تنها نه. در واقع مادر به اسم پسر بزرگ تر شناخته می شد. مثلاً مادر من ننه کیم بود. آن عصر، عصر ننه ها بود. بعضی هاشان صاحب علم و معرفت بودند و دارو تجویز می کردند و شفا می دادند. مثلاً بعد از هفت بچه، به بیچاره ننه ماهرخ می گفتند: "عاقر شده و دیگر دامنش سبز نمی شود" و او را به عرق سُنبل می بستند تا بتواند هشتمین فرزندش را به دنیا بیاورد ....

از هر خانه ده، دوازده بچه ی قد و نیم قد بیرون می زد. هر کس همبازی هم سن و سال خودش را پیدا می کرد. ...

همیشه یکی از همسایه ها یا زاییده بود یا شیر می داد و این موضوع باعث شده بود مادرهایی که به اندازه ی کافی شیر نداشتند یا مریض بودند، بچه ها را به خانه ی آن یکی همسایه بسپارند تا چند روزی شیر بخورند. با این حساب همیشه تعدادی خواهر و برادر رضاعی م داشتیم. مثلاً برادرم علی که به دنیا آمد مادرم مریض بود. من علی را قنداق پیچ می بردم پیش ننه مجید تا با دخترش فاطمه که هم سن او بود شیر بخورد.

اصلاً هرکه عیالوار تر بود اسم و رسم بهتر و بیشتری داشت...

 

این روایتی کوتاه بود از کتاب "من زنده هستم" از معصومه آباد؛ که وقتی می خوندم، این صفحه که تمام شد، هنوز ادامه ی کتاب مطالعه نشده!

 

بخشی از کتابخانه ی من!

 

- فکر می کنید دلیل این غلفت چیست!؟ چرا اوضاع خانه ها و جامعه مان اینطور شد!؟ و دیگر هیچ کس تمایلی به بچه دار شدن نداشته باشد و یا نهایتا به یک یا دو بچه اکتفا کنند!؟

 

در سال 92 که مقام معظم رهبری بحث سبک زندگی را مطرح کردند، یک سری از سیاسیون و رسانه ها فقط این مفهوم را تکرار کردند، ولی در عالم واقع کار خودشان را کردند و هیچ تحولی رخ نداد.

غافل از اینکه مقوله ی ازدیاد جمعیت(همان سبک زندگی) شعاری محقق نمی شود! دستوری هم نیست! یعنی مردم با دستور فرزندانشان را کم نکردند که با دستور زیاد کنند.

این سبک زندگی ماست که اقتضائش این است که مسئولیت گریز باشیم و نخواهیم زحمت تربیت چند فرزند را به عهده بگیریم. آن چیزی که باعث کاهش موالید شده، سبک زندگی ما بوده نه دستور دولت یا خواست ائمه جمعه از زوج ها برای اینکه فرزند بیاورند یا نیاورند!

در قدیم، ارزش های اجتماعی زنان، مادری بود ولی وقتی زنان ما دچار تحول ادراک هویتی شده اند و به طرب زندگی شان فکر می کنند. زنانی که برای آنها تحصیلات تکمیلی دانشگاهی، استقلال اقتصادی و اشتغال تبدیل به ارزش شده و زن بجای اینکه خودش را اول مادر بداند، اول یک کنشگر اجتماعی می داند! که این را سبک زندگی به او داده است.

 

حال چگونه باید این سبک زندگی را اصلاح کرد!؟

 

دولت آقای هاشمی چگونه موفق شد موالدی را کاهش دهد؟ از طریق دستور و بیلبورد؟ نخیــر! از طریق ارائه نگرش های غربی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها به زنان. در دستور جلسه های دولت کارگزاران هست که، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش متولی کاهش موالیدند.

یعنی آنها بودند که باید به دختران جوان ایرانی می گفتند که شما ابتدا مادر نیستید. نروید بچه بزایید و مجبور شوید آشپزی کنید و رخت بشورید.

نگرش تغییر کرده است!

و تا نگرش اصلاح نشود، برای چه باید خانواده ها دوباره زیر بار فرزند بروند!؟

 

متاسفانه امروز فرهنگ سازی بر روی این مسئله تعطیل است!

 

خانواده ای که کم تر بچه دارد و یا ندارد، خرجش کمتر است، راحت تر سفر می رود، شب ها راحت تر می خوابد و... یعنی ازش شد عیش و طرب روزمره و سبکی بار. پول شد ارزش، که زن هم برود اشتغال داشته باشد و توی خانه نماند. زن به عنوان کنش گر اجتماعی ارزشمند است نه به عنوان مادر در خانه!

و حال...

همچنان سینمای ما، رسانه های ما، آموزش و پرورش ما و دانشگاه های ما دارند انگاره های خانواده های هسته را ترویج می کنند، خانواده های هسته ایِ کم جمعیت.

و آیا دستور العمل های دولتی ما تغییری کرده!؟ سیستم وزارت ارشاد و آموزش و پروش مان چطور!؟

و همچنان با این مقوله شعاری عمل می شود.

 

پ.ن: بنده حقیر نیز به شخصه معتقد به حضور زن در اجتماع هستم؛ و این متن اصلا در پی خانه نشین کردن زن نبود! (که این حرف در پست های قبلی همین وبلاگ به وضوح مشخص است!).

 

++ بابت راکد بودن وبلاگ در این مدت و اینکه به دوستان سر نزدم عذر خواهی می کنم! (سرم کمی شلوغ بود!)

نظرات  (۴۶)

۱۳ دی ۹۳ ، ۱۴:۱۰ پریچهر ...
خوشم اومد
پاسخ:
! ! !
عکس کتابخونه خودتونه؟
چه کتابایی!!

به به 
همه خط دارن یعنی یه مطالعه هدف دار
پاسخ:
نظر لطف شماست...
۱۴ دی ۹۳ ، ۱۱:۲۹ شبکه اشتراک لینک توبنویس

با سلام و احترام

 از شما دوست گرامی و فعال در فضای مجازی دعوت بعمل می آید

تا در شبکه اشتراک لینک توبنویس عضو شوید و مطالب خوبتان را جهت بهره برداری سایرین در این شبکه قرار دهید.

 بی صبرانه منتظر عضویت و ارسال مطالب زیبای شما هستیم.

 دوستان شما در شبکه اشتراک لینک توبنویس


هدیه توبنویس به شما وبلاگنویس گرامی :


هزار مرتبه گفتم که خانه صیاد
مکان ایمنی و خانه برگزیدن نیست
پروین اعتصامی


http://www.tobenvis.com/Default.aspx

پاسخ:
با سلام احترام

نیازی نیست!
۱۴ دی ۹۳ ، ۱۷:۱۷ کمی بودن ...
خداروشکرمثل اینکه رفتیدسلمونی:)))))
پاسخ:
شروع و پایان واقعا عالی ای بود!

همه ی ماجرا و اصل قضیه تغییر مجدد نگرش مردم است و این تغییر نگرش نه با شعار و نه با حرف محقق نمی شود....که فعلا تمامی مسئولین (دووووولتی فقط  و فقط و فقط شعار میدن و ریا بازی در می آرند!)
پاسخ:
دقیقا !!!
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۰:۰۸ پریچهر ...
سلام. اعیاد فرخنده و هفته وحدت مبارک
انشالله بتوانیم در ترویج و تبلیغ این امر مهم ارزشمند(وحدت) سهیم باشیم
یاحق
پاسخ:
سلام؛ إن شاء الله
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۱۴ کمی بودن ...
مزاح بود منظورم این بودرفتید سلمونی سرتونوخلوت کردی!ببخشیداگه جسارت شد
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۱۷ یک سبد سیب
ریشه اش برمیگرده به عدم خدا باوری!


یا شایدم چون

بچه ها  خیلی شیطون تر شدن ( هر چند که شیرین تر هم ) و ملت اعصاب و حوصله ندارن



پاسخ:
بچه ها اگه شیطون تر شدند؛ در مقابل شیرین تر و دوست داشتنی تر شده اند... پس به نظرم این دلیل...
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۲۵ منورالفکر
هست در کتابخانه
تا فرصت کنم
بخوانمش ان شالله
---
به رسم ادب
دعوتید به کاوشی در تپه باستانی!
پاسخ:
إن شاء الله بخوانید و لذت ببرید...
سلام بزرگوار...

کتاب «من زنده ام»واقعاکتاب ناب وخوبی‌ه...
ان شاءالله  همش رومیخونین وواقعاازخوندنش لذت خواهیدبرد....
+
واقعاچنین چیزی درست وصحیحه چراکه این روزهاچنین طرزفکری وجودداره که باکارکردن یه نفر-پدرخانواده-خرج زندگی تامین نمیشه.ولی ایاواقعاباقناعت نمیشه زندگی کردیاصفای خونه های قدیمی که اصلالوکس نبودندازخونه های امروزی که لوکس هستندبیشترنبود؟؟؟...

درپناه مهربانترین باشین...
پاسخ:
سلام؛ متین فرموده اید...
راستی یادم رفت بگم که واقعاکتاب خونه ی خوبی دارین برگزیده ازکتاب هایی که به نظرجالب میان...

وبه همه ی آبجی های گلم کتاب«زن وبازیابی هویت حقیقی»نوشته ی آقا روتوصیه می کنم...
من فک می کنم یه دلیلشم ترسه،خانم های قدیم به نظر خیلی قوی تر و با بنیه تر بودن،این همه آلودگی و یا حتی استرس وجود نداشت،کدوم خانمی بود که هم بیرون کار کنه و هم 10،12 تا بچه داشته باشه؟اصلا مگه خانم ها هم بیرون کار می کردن؟اما زندگی الان واقعا می طلبه که خانم ها شاغل باشن وگرنه چرخ زندگی یا نمی چرخه یا حداقل لنگ می زنه...
پاسخ:
اینکه زندگی امروز می طلبه که خانم ها هم شاغل باشند وگرنه چرخ زندگی نمی چرخه به خاطر تغییر در نگرش هاست...

به خاطر تغییر نگرش خانواده هاست که خانواده ها سواق پیدا کردند به سمت زندگی های راحت طلبی و زندگی های پرخرج...

وگرنه در قدیم (یعنی همین چهل پنجاه سال پیش) با آن وضع درآمد خانواده ها که به کررات آن درآمد کمتر از درآمد های فعلی خانواده هاست به مشکلی بر نمی خوردند؛ پس چرا الان اینطور شده!؟

(ادامه ی صحبت ها را در پاسخ به فانوس جزیره بخوانید...)
۱۶ دی ۹۳ ، ۰۹:۱۸ فانوس جزیره
سلام علیکم مومن
البته من به شخصه مخالف حضور زن در جامعه و فعالیت هایش نیستم ولی مخالف اشتغال بانوان در کل هستم ولی در جز نه  چون مشکلاتی به وجود می آید که جبران نشدنی است و با هیچ چیز دیگر قابل تعویض نمی باشد

میدونید من شاید دو یا سه سال پیش نوشتن این کامنت رو خواب دیدم دقیقا .. برام جالب بود

اما در مورد فرزند باید عرض کنم که اول باید زیرساختش آماده بشه انصافا بعد خانواده ها اقدام کنند ،‌ وقتی مدرسه داریم که الان کلی هزینه ثبت نام مدرسه میگیره ‌، وقتی خانواده دغدغه اجاره مسکن و قسط وام ها را دارند که بابت ودیعه مسکن گرفته اند و کلی بدهی مالی که خواب از چشمانشان ربوده است ،‌ دیگه سعی میکنن به فرزند و مشکلات مالی اون فکر نکنند
بله قدیم به قول این نوشته هر خونه ای که درش باز میشد کلی بچه ازش می اومد بیرون ‌، الان آپارتمان نشینی است و فرهنگ ماها رو عوض کردند متاسفانه نمیشه و امکانش نیست
در بافت روستایی طرف هم توی خونه اش مرغ بود و هم گوسفند و ...
اگه یه روز هم کار گیرش نمی اومد از همین ها غذا می گرفتند ،‌ دغدغه اجاره و درآمد و بدهی هم نداشتند ‌، لقمه نانی که در می آوردند رو میخوردند
اما الان اینطور نیست
توقع ها رفته بالا ،‌ البته درآمدها هم بالاست ولی به توقع ها نمیرسه
به خیلی چیزها که باید

خیلی حرف زدم
پاسخ:
سلام

صحبت هاتون درسته! منتهی از یک دید...

درسته! یک سری مشکلات از ناحیه ی دولته که مدرسه فلان کنه و بهمان نکنه یا ده نوع نمونه ی دیگه.

ولی یه بخشی از مشکل هم برمیگرده به خانواده ها!

مثلا اون زمان همه ماشین داشتن!؟ آیا اون موقع لوازم همه ی خونه ها، لوزم لوکس بود؟! آیا اون زمان هر یکی دو سال یکبار باید فرش خونه ها عوض می شد!؟ آیا اون زمان باید هر ساله یا هر دوسال یکبار مبلمان منزل تغییر می کرد!؟ آیا ... آیا ... آیا... که تا صبح میشه فقط سوال کرد!؟

ولی الان...

خب همه باید ماشین داشته باشن، اگه نداشته باشن کسر شأن میشه! همه باید لوازم منزلشون فلان و بهمان باشه و و و ...

هنوز از اون زمان ها زیاد نگذشته

فقط کافی از پدر و مادرهای خودمون بپرسیم؛ نه از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها؛ که اون ها چطور زندگی کردند؛ چطور غذا می خوردند ...

پس نتیجه میشه که ارزش ها تغییر کرده و باید گفت کلا ارزش های قبلی نابود شده و یکسری ناارزش ها جایگزین شده!!!

دلم نیومد یک مثال دیگه هم نزنم که به خودمون بزمیگرده...

جوون های نسل قبل ما چطور ازدواج می کردند!؟ حتما باید خونه و انواع و اقسام لوازم مهیا می بود!؟ آیا باید حتما ماشین می بود!؟ ولی الان چی!؟

همه و همه ی اینها رو گفتم واسه اینکه بگم مشکل ما پوووووول نیست!!!!؟؟؟

مشکل تغییر نگرش و تغییر ارزش هاست!
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۴:۲۴ ح.ه * سید فریاد*
بنام نامی الله 
کتاب جالبیه 
یه خانم زینب وار میون گله گرگا . . .
زینب که شدی 
شبیه اش که شدی اونوقت مثل اون نام و آوازه ات همه جا می پیچه 
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۶:۱۰ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
خب اول که خودتون یجورایی جواب دادید به یسری سوالات

من خودم موافق این نیستم که بگم فرزند کمتر و اِل و بِل کلن خانوادگی موافق نیستیم و اتفاقا اثبات کردیم تواین زمونه ای که میگن یه دونه بسه !
اما این هم هست طرف 2 تا بچه داره بهش خونه اجاره  نمیدن (دیدم که میگما موجوده) پس خیلیا عبرت میگیرن و خب راس میگن دیگه بیاریم که چی بشه؟
فک میکنن هزینه ی بچه دار شدن همون خرج بیمارستانه که دولت کمک بده و رایگان کنه؟!
هرچند حرف شما متین اینا همش میشه بهونه اون اول کار خراب کردن با یسری ایده پردازیا و یسری تبلیغات بیلبوردی اما این هم هست دیگه 
فقط صرف این نیست که بگی خانما تغییر ایده دادن و مخشون پر شده و نگرش...نگرش براساس موجودیت تغییر میکنه غیر از اینه؟
اتفاقامیزان ولادت  نسبت به  مشابه پارسال 4 درصد رشد داشته(یکی از دوستان خبرنگار میگفتن که آمارا تازه منتشر شده) اما اینکه بخواییم با اون زمان مقایسه داشته باشیم نمیشه 

کلی حرف زدم که اینو بگم
نگرانی ها درسته، درسته حرفها و راهنمایی های آقا ،قبول هم داریم از لحاظ چه علمی چه سیاسی وقتی جمعیت کم بشه همه چی داغون میشه از لحاظ توولید و پیشرفت تا ااااااااااااا اما نمیشه واسه همه یه نسخه پیچید که!!
اینکه بندازیم کردن زن که بگیم نقششو فراموش کرده؟!
راحت طلبه ....

(شاید خیلی تندو آتشی خوندم انتهای متن رو !! ولی واقعن قبول ندارم اینکه میگن خانم زیر بار مسئولیت نمیرن)
پاسخ:
یه سوال:
طرف میره ماشین میخره، بعدم تصادف میکنه و کشته میشه! و بعد برادرش هم میره ماشین میخره! پس چرا توی این مورد عبرت نمی گیرن!؟

پس مشخصه مشکل عبرت گرفتن نیست! اینها بهانه ست!
......

قصد این نوشته هم نسخه پیچی واسه همه نبود! یعنی اصلا قصدش نسخه پیچی نبود! فقط صرف یک گوشزد بود!
.....

توی متن هم گفته شد! که دولت سازندگی و بعد از آن اصلاحات؛ فقط با بیلورد این کار را نکردند!  بلکه این کار را بر عهده وزارت آموزش پرورش و وزرات فرهنگ و ارشاد انداختند!

الان نمی خوایم بگیم زن ما نقشش را فراموش کرده!! بلکه خواستیم بگیم نقشش را اشتباه بهش فهماندند!! از راهی که داشت حرکت می کرد، منحرفش کردند... و نه فقط زن.... که حتی مردهای ما را نیز...
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۷:۰۵ رفیق توپ

منم این کتابو خوندم ولی قبلش کتاب سرباز کوچک امام رو که خوندم درباره سیلی زدن یکی از خواهرا به افسر عراقی توش خاطره ای نوشته بود که تو این کتاب پیداش نکردم

راستی کتاب سرباز کوچک امام رو هم از مهدی طحانیان بخون عالیه

پاسخ:
إن شاء الله

ممنون از معرفی تون
۱۷ دی ۹۳ ، ۰۰:۳۵ رزمنده ..
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

صمیمانه ایام را تبریک عرض می کنم

احسنت....بسیار قابل تامل بود...
وقتی ارزش ها طوری جلوه داده بشن که شخص گمان کنه با انجام اونها، خودش بی ارزش میشه!!پس کلا ازش می گذره...حالا هزاری هم تو بیای بگی بابا این ارزشه...قبول نمی کنه که...


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام

پس توی این مورد باید عقب گرد داشته باشیم!؟ درسته!؟

یعنی برگردیم به همان گذشته ی خودمون...
۱۷ دی ۹۳ ، ۰۲:۰۳ پاک باخته
شاید تربیت نسل بیشترین حضور و موثر ترین حضورش تو جامعه هست...

سلام
۱۷ دی ۹۳ ، ۰۹:۵۵ سلام بصیر
سلام بصیر
غفلت از قرآن و دوری از اهل بیت پیامبر گمراهی به دنبال دارد
حال باید از این به اصطلاح روشنفکرانی که ایده و نظریه های غرب را بر فرمایشات و تعالیم مکتب اهل بیت ترجیح دادند و مستقیم و غیر مستقیم به تبلیغ نظریه های جامعه شناسی غرب پرداختند پرسید چاره چیست؟؟
سلام منم کتابشو خوندم یه ماه قبل
خیلی زیبا و تاثیر گذار بود .
درمورد بچه دارشدن هم فک میکنم
با یه نگاه به خونواده هایی که یک فرزند دارن میشه فهمید راه درست چیه
تنهایی انزوا دوری از نشاط و...

اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم

عیدتون مبارک

پاسخ:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

۱۸ دی ۹۳ ، ۰۱:۲۱ http://naghleghol.ir

باسلام و تشکر مطلب شما در سایت نقل قول انتشار یافت/

سلام
خوبه ولی جذابییتش پایینه
باید علت های فرزند بیشتر گفته بشه
و هم چنین دوصد گفته چون نیم کردار نیست...
اگه مثال برای حرفات بیاری از حرفات خیلی بهتره
فقط حواست باشه اسهال قلم نگیری...
پاسخ:
سلام

!!!
http://rasekhoon.net/special/show/854598/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C/
سربزنید!
پاسخ:
ممنون از لطفتون...
۱۸ دی ۹۳ ، ۱۶:۱۳ خادم الشهید
سلام.ممنون از لطفتون
یه مدتی نبودم
به روزم
۱۸ دی ۹۳ ، ۱۶:۱۴ خادم الشهید
سلام.این کتاب رو خوندم واقعا باید از ایثار و استقامت این زنان درس گرفت.
بسیار گتاب خوب و مفیدی بود
پاسخ:
بلعه!!!!


پ.ن: بنده حقیر نیز به شخصه معتقد به حضور زن در اجتماع هستم؛ و این متن اصلا در پی خانه نشین کردن زن نبود! (که این حرف در پست های قبلی همین وبلاگ به وضوح مشخص است!).

حق کپی محفوظ نیست !!!!

* علت اینکه مسئولین به فکر نیستن همینه می ترسن مورد هجمه قرار بگیرن! یا طرفداراشون کم بشه !!!
به همون دلیلی که شما این پ ن رو نوشتین !!!
شما خودتون باور نکردید بودن زن در خانه مهمتر از نبودنش هست !!!
پاسخ:
و البته که سلام...!!!

فقط و فقط خندیدم تا که نظر لطفتون رو خوندم! :))

اگه معتقد به این نبودم که حضور زن در خانه مهمتر از نبودنش هست؛ این پست رو نمی گذاشتم!

((( البته بعضی ها اینطور حرف ها را در همان نظر اول با شدت رد می کنند و می گویند آقا شما می خواهید زن را توی خانه اسیر کنید، محبوس کنید، از حضور در صحه های زندگی و فعالیت باز بدارید؛ نه، به هیچ وجه قصد ما این نیست؛ اسلام هم این را نخواسته. اسلام وقتی می گوید: "و المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر"، یعنی مؤمنین و مؤمنات در حفظ مجموعه ی نظام اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر همه سهیم و شریکند؛ زن را استثناء نکرده. ما هم نمی توانیم استثنا کنیم. مسئولیت اداره ی جامعه ی اسلامی و پیشرفت جامعه ی اسلامی بر دوش همه است؛ بر دوش زن، بر دوش مرد؛ هر کدامی به نحوی بر حسب توانایی های خودشان. بحث سر این نیست که زن آیا می تواند مسئولیتی در بیرون از منزل داشته باشد یا نه -البته که می تواند، شکی در این نیست؛ نگاه اسلامی مطلقا این را نفی نمی کند- بحث در این است که آیا زن حق دارد به خاطر همه ی چیزهای مطلوب و جالب و شیرینی که در بیرون از محیط خانواده برای او ممکن است تصور شود، نقش خود را در خانواده از بین ببرد؟ نقش مادری را، نقش همسری را؟ حف دارد یا نه؟ ما روی این نقش تکیه می کنیم. من می گویم مهم ترین نقشی که یک زن در هر سطحی از علم و سواد و معلومات و تحقیق و معنویت می تواند ایفا کند، آن نقشی است که به عنوان یک مادر و به عنوان یک همسر می تواند ایفا کند؛ این از همه ی کارهای دیگر او مهم تراست.... )))

((( بعضی ها از ما می پرسند شما موافقید زن ها بروند کار کنند؟ ما می گوییم البته، ما با بیکاری خانم ها مخالفیم؛ ن اصلا باید کار کند. البته کار دو جور است، یکی کار داخل خانه و یکی کار بیرون خانه، هر دو، کار است؛ اگر کسی استعداد دارد در کارهای مربوط به بیرون منزل، باید انجام بدهد، خیلی هم خوب است. منتها یک شرط دارد، باید جوی باشد که این اشتغال حتی در داخل خانه، به پیوند زن و شوهر لطمه ای نز. بعضی از خانم ها هستند که خودشان را از صبح تا شب می کُشند بعد که مرد به خانه می آید، حوصله یک لبخند زدن به او را هم ندارند. این هم بد است. کارِ خانه را باید کرد، اما نه آ« قدری که این کار خانه، به انهدام خانواده منتهی بشود. )))

((( اشتغال بانون از جمله ی چیزهایی است که ما با آن موافقیم. بنده با انواع مشارکت های اجتماعی موافقیم؛ حالا چه از نوع اشتغال اقتصادی باشد، چه از نوع اشتغالات سیاسی و اجتماعی و فعالیت های خیرخواهانه و از این قبیل باشد؛ اینهاهم خوب است. زن ها نصف جامعه اند و خیلی خوب است که اگر ما بتوانیم از این نیمِ جامعه در زمینه ی این گونه مسائل استفاده کنیم؛ منتها دو سه تا اصل را باید ندیده نگرفت. یک اصل این است که این کار اساسی را که کارِ خانه و خانواده و همسر و کدبانویی و مادرس است، تحت الشعاع قرار ندهد. می شود هم. به نظرم می رسد مواردی داشتیم که خانم هایی این طور عمل می کردند. البته یک قدری به آنها سخت می گذرد؛ هم درس خواندند، هم درس دادند، هم خانه داری کردند، بچه آردند، بزرگ کردند، تربیت کردند. پس ما با آن اشتغال و مشارکتی کاملا موافق هستیم که به این قضیه ی اصلی ضربه و صدمه نزند؛ چون این جایگزین ندارد. )))

اینها قسمت هایی از صحبت های حضرت آقا بودند؛ نوشتم که بگویم من کلمه به کلمه صحبت های آقا رو پذیرفته ام؛ حالا شما اسمش رو بگذارین ترس!!!

واقعا اصلا به این جنبه اش فکر نکرده بودم!

و شاید هم حرف شما درست باشد! شاید هم نه...
به من باشه که میگم رئیس جمهور هم زن باشه
اصلن زن های ایران به نظرم خیلی بهتر از مردهاشون کار می کنن البته فعلن ! " فضای موجود رو می گم "
من می پسندم مدیریت و نظمشون و احساس مسئولیتی که نسبت به کارشون دارن

من دقیقن نظرم همون جنبه بود! اینکه وقتی کسی از زن خانه دار صحبت می کنه مورد این هجمه قرار بگیره ، البته به شدت به این هم قائلم زن خانه دار یعنی تربیت پسری که رئیس جمهور خوبی می شود
پاسخ:
دقیقا...

من همیشه به مادرم میگم

شغل شما مادریه... میم الف دال را

گاهی هم که می پرسند شغل پدر... و بعد شغل مادر؛ میگم مادر! :)
سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" عیالوارها! "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/38540
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"پیامبر خدا (صلّی‌الله‌علیه‌وآله): هر که با زبان (بیان) خود حقّی را زنده کند، اجر آن را ببرد."
یا علی
سلام 
میلاد پیامبر رحمت (ص) و امام صادق (ع) بر شما و تمامی مسلمین چه برادران شیعه و چه برادران سنی مبارک باد
۱۹ دی ۹۳ ، ۱۶:۴۹ سجاد عبدی

ای منتهای آروزی عاشقان...

      ای لنگر ثبات زمین و زمان...

  بیا ...

پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۹ دی ۹۳ ، ۲۰:۱۰ پلک شیشه ای

سلام علیکم


تکبیر!!

در حال حاضر مادرهایی هم که به وظیفه ی اصلی شان عمل کردند بابت نوع نگاهی که به حضور زن در اجتماع و بحث تحصیلات و اینها می شود خودشان را محصور شده می بینند ...

برای برگرداندن حس ارزشمند بودن به این مادرها باید تلاش کرد! الگو هستند و تفکرات شون رو به نسل بعدشون هم منتقل می کنند.


پاسخ:
سلام

إن شاء الله در این امر موفق باشیم!

و به امید آن روز...
۲۰ دی ۹۳ ، ۱۶:۰۲ مسافر88 آرام
سلام

عدم خداباوری شاید
تنبلی و راحت طلبی
و عدم علم و بصیرت


دعامون کنین
اللهم صل علی محمدو ال محمدو عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
پاسخ:
سلام

محتاج دعاییم...
۲۲ دی ۹۳ ، ۰۶:۴۷ بنت الهدی حسینی
سلام علیکم
نوع ورود به مطلب خیلی خوب بود.
درباره ی اشتفال و تحصیل زنان هم حرف دارم
ان شا الله میام میگم
پاسخ:
سلام

نظر لطف شماست!

منتظریم که استفاده کنیم...
با سلام و احترام
باتشکر از وبلاگ مفید و در عین حال خاصی که دارید
لطفا سایت تحلیلی خبری شهرستان را نیز لینک بفرمایید
باتشکر
موفق باشید
۲۵ دی ۹۳ ، ۱۰:۲۷ مسافر88 آرام
چه زندگی خوبی داشتند
پر جمعیت
شاد و خوشبخت
پردغدغه از نوع ارزشمندش

سلام
دعامون کنین
اللهم صل علی محمدو ال محمدو عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
پاسخ:
سلام؛ محتاج دعاهاتونم...


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

۲۷ دی ۹۳ ، ۱۸:۲۹ مدیون زهرا سلام الله علیها
سلام علیکم همسنگر.

گفتند پسر ما اهل نماز است و ... توی اولین جلسه جواب گرفتند و رفتند.دو هفته ای می گذرد. می گویند مبارک باشد دینتان کامل شده.
یهو وارد خانواده ای شدم با 12 فرزند.الحمدلله همه درس خونده و متدین!
یاعلی
التماس دعا!
پاسخ:
!!!
۲۷ دی ۹۳ ، ۲۰:۰۰ عـــطـش ...
ممنون ...
عالییییییییییییی
۲۹ دی ۹۳ ، ۱۲:۰۳ کمی بودن ...
امام علی (ع):

اگرزیادبه دیدارکسی بروی،خوشرویی اوکم می شود

میزان الحکمه.ج4.ص299
۲۹ دی ۹۳ ، ۱۸:۴۵ محمود علوی
اسامی شهدای حزب الله در حمله هوایی رژیم اشغالگر و جنایتکار به خاک سوریه:
1- شهید فرمانده محمد عیسی فرزند احمد متولد 1972م - عربصالیم  - دارای چهار فرزند
2- شهید مجاهد جهاد مغنیه فرزند عماد متولد 1989م - طیردبا - مجرد
3- شهید مجاهد عباس حجازی فرزند ابراهیم متولد 1979م - کفرفیلا - دارای 4 فرزند
4- شهید مجاهد محمد علی ابوالحسن فرزند حسن متولد 1985م - عین قانا - مجرد
5- شهید مجاهد  غازی ضاوی فرزند دانیال متولد 1988م - خیام - دارای یک فرزند
6- شهید مجاهد علی ابراهیم فرزند حسن متولد 1993م - یحمر شقیف - مجرد
برای علو درجات شهدا فاتحه ای هدیه کنید.
دو تاشون چهارتا بچه دارن. دو تا هم که ازدواج نکردن. جوان های ایرانی، اگه ادعای مبارزه دارید، مبارز بسازید.
ما در ادعا خیلی قوی هستیم. اما پای عمل برسه معلوم میشه کی راست میگه. اونایی که ادعای بصیرت دارن ادعای پیروی از ولایت دارن ادعای فدایی ولایت بودن دارن، اصلا ادعای تشیع دارن،، حتما باید رهبر دستور بده که بچه زیاد داشته باشید؟ نباید آدم خودش بفهمه؟ نباید خواسته پیغمبرش رو عملی کنه؟
اون صهیونیستهایی که اینا رو شهید کردن اقلا چهار تا بچه دارن. شما چی؟ خیلی ها توی زنش هم موندن. چرا؟ عاملش فقط مادی و اقتصادی نیست. ما لاف شیعه گری می‌زنیم. اگه شیعه علی بودیم با کمترین وسایل زندگی و کمترین خرج هم میشد ازدواج کرد. الان خیلی از طلبه ها هستن. زندگیشون هیچی نداره. دخترامون هم دیگه زهرایی نیستن. تا تخت و کمد و جهاز فلان شکل و فلان مدل نباشه نمیرند خونه بخت. از داماد هم انتظار کاخ معاویه رو دارند! شیعه یعنی جهاد، عماد، سیدهادی، و خیلی از جوونهایی که الان دارند شهید میشند بدون هیچ چشمداشت، بدون هیچ مقابل مادی، بدون هیچ منت، تا ایران در امنیت و سلامت باشه.
پاسخ:
شهادت گوارای وجودشان...

اللهم ارزقنا توفیق الشهاده
لبیک یا محمد "صلی و الله علیه و آله و سلم"

سلام

 دعوتید به  آخرین آفتاب.... 

http://baketab.blog.ir/post/46
# من هم عاشق محمدم(ص)
پاسخ:
#من_هم_عاشق_محمدم(ص)
۰۶ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۰۲ کمی بودن ...
امام صادق(ع):

دعا،تقدیرالهی راتغییرمی دهد...هرچندمحکم وقطعی باشد
اآقا ما که هرچی دیدیم. آقایون بیشتر میترسن تا خانوما. دوستای خود من حاضرن واسه بچه دار شدن.درسشونو نصفه رها کنن شوهراشون میگن نه!ما فعلا بچه نمیخوایم! فک کنم به اون طرفیا هم انتقاد میکردین پست منصفانه تر میشد. تازه اینایی که میگم برادرای مذهبی هستن .غیر مذهبی ها بماند...
پاسخ:
سلام

منظور متن انقاد به این طرف یا اون طرف نبود ها !!!

بیشتر به دنبال این بود که تغییری که در سبک زندگی ها ایجاد شده رو ملموس کنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">