سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

سداد

أَعِینونی بِورعٍ و اجتهاد و عِفَّة و سداد

نظرات حاوی پیام تبلیغی منتشر نمی شود...

سداد

دلم تنگ این بهشت شده ...

فرماندهـ منــــ

...

#کار_تشکیلاتی

حواستان باشد؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود؛ در حالیکه این فکرها ممکن است درست هم باشد، اما آنقدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را بخاطر آن به هم بزند.

بنده عرض کردم اتحاد ملی، خب، اتحاد ملی برای شما دانشجویان بسیجی از همین بسیج خودتان شروع می شود: اتحاد سازمانی و تشکیلاتی.

نگذارید شما را تکه تکه و پاره پاره کنند.

31/02/1386

" "

عشق نـوشتـــ

...

...

یکـ دوست جدید

نام کتاب: ارتش سری روشنفکران

نویسنده: پیام فضلی نژاد

ناشر: کیهان

لینک خریــد:

از اینجا بخرید...

معرفی کتاب:

فضلی نژاد در این کتاب بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می‌پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می‌دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس‌های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت‌الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی‌زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه‌های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره‌های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده است.

در بخشی از همچنین:

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.

پربیننده ترین مطالب

متولیان فرهنگی بخوانند...! (1)

پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ق.ظ

الف: یک برنامه ریزی خود سازی:

همۀ آنهایی که فکر می‌کنند دغدغۀ  فرهنگ و کار فرهنگی دارند، ولی فرهنگ‌سازی فردی خود را از یاد برده‌اند و همه ی ما؛ همۀ جوانان؛ مخصوصا امثال خودمان که فکر می‌کنیم از دماغ فیل افتاده‌ایم...

حال ما برای شروع این فرهنگ‌سازی به فهرستی نیاز داریم که بعضی از نمونه‌های این فهرست را به‌صورت هفتگی، ماهانه یا دست‌کم سه ماه یکبار برای خود مرور کنیم و وضعیت کلی خود را بسنجیم. یکی از آسیب‌های ما این است که بسیاری از امور را می‌پذیریم و به راحتی از کنار آن می‌گذریم، مانند خداوند؛ زیرا اولین کم لطفی را در حق خداوند انجام می‌دهیم؛ یعنی ازآنجاکه خداوند را قبول داریم، او را توجیهی برای انجام هر کاری قرار می‌دهیم و دیگر اینکه ما از خود هیچ‌گاه نمی‌پرسیم: آیا در درون خودمان به خداوند و شناخت او وظیفه‌ای داریم یا نه؟ شایان ذکر است که در این زمینه نیاز نیست در صفات جلال و جلال خداوند تدبر کنیم.

اینک در این باره تعدادی از نکات موجود در فهرست را ذکر می‌کنیم:

۱. برای حفظ و تعمیق ایمان خود چه برنامه و اقدامی داریم؟

ایمان نیاز به برنامه‌ریزی دارد، حال چه در حوزۀ معرفت و آگاهی باشد چه در حوزۀ تعمق و تفکر یا هر اقدامی که به انسان کمک کند تا بن مایۀ ایمانش تقویت شود.

 ایمان بسیار مهم است، گاهی از افراد متدین، در عمل اموری دیده می‌شود که تعجب‌برانگیز است، چه در تجربهکردن ایمان  چه در رعایت پاکی نسبی که میخواهد محیط ایمان واقع شود.

۲. قرآن: چه از نظر انس با قرآن چه از نظر درک مفاهیم قرآن.

۳. افراد باید گلچینی از روایات را برای خود داشته باشند، انسان مؤمن هیچ هفته‌ای را نباید بدون یادگرفتن حدیث جدید بگذارند.

۴. اهل تفکر و تدبر باشید، گاهی زندگی افراد آنقدر شلوغ می‌شود که حتی اندک زمانی برای  تفکر و تدبر ندارند؛

۵. تمرین کنترل رفتار یکی از کلیدهای اساسی زندگی ماست. بسیاری از مشکلات انسان‌ها در اثر این است که در آن لحظه که باید نمی‌توانند رفتار خود را کنترل کنند. این امر با حرف‌زدن و شنیدن محقق نمی‌شود و نیاز به تمرین طولانی مدت در زندگی روزمرۀ انسان دارد.

۶. حال و روحیه معنوی؛ که شاید افراد توجه کافی به آن ندارند. ما هر از چند گاهی باید خودمان را در این باره  بررسی کنیم.

۷. باید هر شخصی در زمینه‌ای  تخصص علمی داشته باشد و هر کس از نظر علمی در موضوعی خاص  پیشرو باشد و مطالعات خود را تخصصی کند و کم‌کم در آن تخصص تبدیل به یک مرجع شود، پس اشخاص باید پراکنده‌کاری را رها کنند.

۸. اشخاص باید فهرستی از مهارت‌های لازم داشته باشند، چه مهارت‌های عمومی و چه مهارت‌های خاص  تا به تناسب توانمندی و علایق خاص خود آنها را افزایش دهیم. می‌توان به دو مهارت خاص تأکید کرد: اول مهارت رسانه‌ای؛ دوم مهارت نوشتاری و توان نوشتن.

۹. افراد باید در فهرستشان زمانی را برای خلوت قرار دهند و این غیر از تأمل و تدبر ذکر شده در بالاست.

۱۰. افراد در حوزۀ هنر به کاری که به‌نوعی متعلق نسبی و تمرین نسبی است، عادت کنند؛

۱۱. عادت به مطالعه، مسئله‌ای مهم است؛

۱۲. سفر و همنشینی با بزرگان؛

۱۳. افراد باید بر تفریح و ورزش مداومت کنند که این کمبود، کاملاً مشهود است؛

۱۴. درک سبک رهبری در مواجهۀ با مسائل بسیار نیاز است. (البته این از آن موضوعاتی است که چون همه قبول داریم و فرمایشات ایشان را گوش می‌کنیم، فکر می‌کنیم که در تمام مسائل به جامعیت اظهار نظر کرده باشند. درک این سبک و کلیات، حتی در رابطه با زندگی اهل بیت(علیهم‌السلام) و سبک زندگی که رهبری دارند ما کمتر دیده‌ایم یا اصلاً ندیده‌ایم. درک این سبک‌ها و این جامعیت بسیار مهم است.)

۱۵. افراد باید در رابطه با خانواده فهرستی داشته باشند؛

۱۶. انسان باید برای هر کاری دنبال روش باشد؛ زیرا  معمولاً به روش‌ها کمتر اهمیت می‌دهد و بیشترین اهمیت را به موضوعات می‌دهد.  روش یابی در همه امور مهم است از مطالعه کردن گرفته تا روش پیگیری کارها؛ بدین معنا که هر کس کارهایش را به روشی خاص پیگیری می‌کند. روش‌های فراوانی وجود دارد که اگر ما به آنها اهمیت دهیم، ابتکارات جدی در نوع کارهای خود و در گذر شبانه روزمان اتفاق می افتد.

در یک کلام هر کس برای خودش باید  فهرستی داشته باشد و باید در این فهرست هم بدیهی‌ترین امور اعتقادی افراد موجود باشد و هم اموری که فکر می‌کنند برایشان مهم است، اگر  هر از چند گاهی به آن مراجعه کنند، خواهند دید که راجع به  شناخت بسیاری از مسائل مهم و بدیهی در زندگی هیچ وقتی اختصاص نمی‌دهند.

با این فهرست به صورت کاربردی ما می‌توانیم شبانه روز را تنظیم کنیم، با اموری که ثمره آن آینده زندگی ما را بسیار روشن و بی نظیر خواهد کرد.

++ ویراستار متن: خانم فاطمه رجبی

پ.ن: هدف اصلی از نوشتن این موارد، در مرتبه اول، موظف نمودن خودم به عمل به این امور بود و در مرحله ی بعد جهت استفاده ی دوستان، إن شاء الله که مفید حال واقع بشود.

مطلب بعدی: "متولیان فرهنگی بخوانند...!(2)" با موضوع: کار تربیتی در صدر فعالیت های فرهنگی؛ به زودی...

نظرات  (۱۸)

۰۹ آبان ۹۲ ، ۰۱:۱۱ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام علیکم

استفاده بردم!
جالب بود بسی
ان شاءالله عامل باشیم ... ان شاءالله!

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
مطلب خوبی بود ولی به نظر من : "شایان ذکر است که در این زمینه نیاز است در صفات جلال و جلال خداوند تدبر کنیم."
پاسخ:
سلام
بله حرفتون درسته؛ ولی خب این مطلب بستگی به ظرفیت و زکاوت طرف بستگی داره!
شاید کلا هم درست باشه حرفتون...
۰۹ آبان ۹۲ ، ۰۸:۳۳ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام
استفاده کردیم.
سپاس.

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهاد‌‌ه فی سبیلک
سلام
خیلی عالی
بسی نکات یافتیم
خدا قوت

اطلاع رسانی هم بزودی خواهیم کرد این مطلبتان را
یاعلی

سلام

مورد شماره ده رو میشه توضیح بدین.

 

ضمنا پاراگراف اول خط آخر "شایان ذکر است ..."رو هم دو بار نوشتین

پاسخ:
سلام
ممنون از دقت نظرتون...
در مورد هشتم گفته شده که افراد به اقتضای استعداد و علاقه خود لیستی از مهارت های عمومی و خاص را داشته باشند، که جهت رشد و ارتقای آن مهارت ها برنامه ای منظم داشته باشند. ضمن اینکه به مهارت های رسانه و نوشتار پیشنهاد شد.
ولی در مورد دهم، علاوه بر اینکه در مورد هشتم پیشنهاد شد، مجدد تاکید می کند بر هنر؛ که مسئولین و دلسوزان فرهنگی برای تمرین در کارهای هنری، در برنامه های خود جایی را داشته باشند که ممکن است هر کاری باشد که حداقل ارتباطی با هنر داشته باشد.
که مقام معظم رهبری نیز بسیار تاکید دارند که فعالیت های فرهنگی، در قالب های هنری ریخته شود...
"ما وارثان خون حسین علیه السلام هستیم و ما را در مبارزه کردن با کفار هیچ ترس و واهمه ای نیست."
شهید عبدالحسین رضایی

حـتـــــــــــــــــما ببینید !!!
http://www.ammarname.ir/node/17939


به کارهایمان در هر لحظه جهت بدهیم...اگر با بسم الله هر کاری را شروع کنیم نوعی مدیریت است و خدا با این بسم الله امورمان را پربرکت می کند.

اراده:

وقتی تصمیم می گیریم گناه نکنیم نگوییم تا آخر عمر گناه نمی کنیم لازم است ولی کافی نیست باید فاصله تصمیماتمان را کوتاه کنیم...مثلا صبح تا ساعت 10، 10 تا ظهر، ظهر تا شب و...

پس اراده قوی می شود.

برای نجات از تهاجم برای رضای خدا دور هم جمع شویم و برنامه ریزی کنیم ان وقت زندگیمان متحول می شود.

راه می رویم نماز مستحبی بخوانیم...

............

هیچ وقت فکرنکردیم از دماغ فیل افتادیم...

این روزها ارزش ها عوض شده.دیگر نجابت و ایمان ارزش نیست..همه چیز پول و مدرک و مقام شده!

سلام استفاده بردم
 و ممنون از حضورتون
اگر با تبادل لینک موافقید اطلاع دهید یا حق
۱۰ آبان ۹۲ ، ۲۲:۴۱ سمیه ناصری
واقعا ممنون...مفید و کاربردی بود..انشالله که بتونیم به همچین برنامه ای برسیم
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/18709
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

زیباتر از تمامی های حالات زندگی
این حس فوق العاده ماه محرم است...
بانوی نور شرمنده ایم که:

بهای حسینی شدن ما بی حسین شدن تو بود؛

…و شرمنده تر آنکه تو بی حسین شدی و ما حسینی نشدیم

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
  متولیان فرهنگی بخوانند/یک برنامه‌ریزی خودسازی "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/17234 
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت حرف تو به شما:

"امیرالمؤمنین (علیه‌السلام):به خوبى فرمان ده تا اهل آن باشى؛ زیرا تمامیّت و کمال کارها نزد خداوند تبارک و تعالى امر به معروف و نهى از منکر است."

یا علی

سلام
خیلی خوب بود . مفید
خدا خیرتون بده

سلام.

مفید بود.

استفاده کردیم.

موقع اپ خبر دهید بزرگوار.

۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۲۴ یه تکونی به خودت بده
با سلام و خداقوت.
پست جالبی بود برام، فقط بند 16 که از روش ها میگه منظور از روش یابی رو متوجه نشدم.

پاسخ:
سلام
یعنی چی متوجه نشدین؟
خب منظور اینه که هر کاری را به روش خودش انجام بدیم خیلی موفق تر خواهیم بود.
سلام
خوب و مفید بود.
منتها مشکل اینجاست که کار بسیار ِ و وقت اندک...
شما بگید این تمرینات خودسازی  + مشغله های درسی + کارفرهنگی(هرچند کوچیک) رو چطوری میشه عملی کرد؟
پاسخ:
شاید با برنامه ریزی...
که واقعا برنامه ریزی باشه!
....
دعا کنید که ما هم در این راه موفق باشیم.
سلام
ممنون
پوزش بابت اشتباهم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">